به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان نیز خرید کربن را متوقف کرد

پایگاه خبری فولاد ایران- حدود سه هفته پس از آن که شل، بزرگترین شرکت نفتی اروپا، بی سر و صدا بزرگترین طرح شرکتی جهان برای توسعه جبران کربن را کنار گذاشت، تولیدکننده شماره چهار سنگ آهن جهان، Fortescue Metals Group Ltd.، تصمیم گرفته است به خرید داوطلبانه جبران کربن پایان دهد. این در حالی است که حداقل یک مطالعه بزرگ نشان داده است که جبران کربن مستعد "سبزشویی" است و اکثر اعتبارات واقعاً برای آب و هوا مفید نیستند.
شرکت Fortescue Metals در سال منتهی به 30 ژوئن حدود 2.55 میلیون تن دی اکسید کربن در محدوده 1 و 2 تولید کرد.
دینو اوترانتو، مدیر اجرایی تجارت فلزات فورتسکیو، در بیانیه‌ای گفت: «ما تنها تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای سنگین در جهان هستیم که از خرید جبران های داوطلبانه خودداری می‌کنیم.»
این اقدام Fortescue پس از آن صورت گرفت که شل یک استراتژی به روز برای این شرکت ارائه کرد که شامل کاهش هزینه ها و دوبرابر کردن مراکز سود (نفت و گاز) بود - که به طور مشخص بزرگترین طرح شرکتی جهان برای توسعه جبران کربن را کنار گذاشت.
به گزارش فولاد ایران، یک مطالعه توسط دانشکده سیاست عمومی گلدمن دانشگاه کالیفرنیا، برکلی نشان داد که اعتبارات REDD+ یک چهارم بازار جبران کربن را تشکیل می دهد. و به گفته محققان، "بیشتر اعتبارات احتمالاً هیچ سود آب و هوایی را نشان نمی دهند."


منبع: Oilprice

۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۳۲۴
کد خبر : ۶۷,۱۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید