به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا شرایط سخت چین تمام شده؟

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس سابق غول کارگزار بورس بریتانیایی FTSE، گفت: چین ممکن است همچنان شاهد نوسانات بازار باشد، اما بدترین وضعیت آن از بین رفته است.
او اضافه کرد چین موفقیت‌هایی داشته است و در آینده به یک مکان سرمایه‌گذاری مهم تبدیل خواهد شد، اما در کوتاه‌مدت، چین مشکلاتی دارد. مارک میک پیس که اکنون مدیر اجرایی ویلشایر ایندکس است،  گفت: "ما شاهد رشدی در بازار نیستیم که در گذشته شاهد بودیم، اما پتانسیل آن وجود دارد."
او گفت در بلندمدت بازارهای چین و هنگ کنگ صعودی است و مطمئن است که آنها به رشد خود ادامه خواهند داد. او افزود که رشد سال آینده به چین بازخواهد گشت، اما این بستگی به دولت دارد و اینکه آیا از نظر محرک‌ها تهاجمی‌تر خواهد بود یا خیر.
به گزارش فولاد ایران، انتظار می‌رود این کشور روز چهارشنبه تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم را گزارش کند. طبق نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار دارند رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم 4.4 درصد باشد.
روز دوشنبه، بانک مرکزی چین در تلاش برای تقویت حمایت نقدینگی از سیستم بانکی خود، نرخ تسهیلات وام میان مدت خود را بدون تغییر در 2.5 درصد نگه داشت.
اقتصاد چین برای مقابله با مشکلات طولانی مدت از جمله کند شدن رشد اقتصادی و تضعیف تقاضای جهانی برای محصولاتش، به ویژه در پس زمینه رکود بخش املاک و دارایی، تلاش کرده است.
سرمایه گذاران اکنون منتظر خوانش های اقتصادی بیشتری هستند زیرا چین نیز قرار است خرده فروشی ماه سپتامبر را در روز چهارشنبه گزارش دهد.


منبع: CNBC

۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۷,۴۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید