به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- وزارت بازرگانی قرار است روز پنجشنبه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم را گزارش کند. این گسترده‌ترین معیار تولید اقتصادی است و احتمالاً نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده با سرعت خیره‌کننده‌ای، علی‌رغم نرخ‌های بهره بالاتر، پس‌اندازهای پاندمی کاهش یافته و تورم بالا، از ژوئیه تا سپتامبر گسترش یافته است.
انتظار می رود اقتصاد تا پایان سال به رشد خود ادامه دهد، هرچند با سرعت کمتر. برخی سرمایه گذاران می گویند که افزایش سهام در پایان سال نیز ممکن است روی میز باشد.
به گزارش فولاد ایران، این انتظار که اقتصاد قدرت بیشتری نگیرد ممکن است فدرال رزرو را در مسیر کاهش نرخ بهره در سال 2024 نگه دارد، اما اینکه فدرال رزرو چقدر در اوایل سال شروع به کاهش نرخ کند، در نهایت به مسیر تورم بستگی دارد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته است که بانک مرکزی باید شاهد "رشد زیر روند" باشد تا مطمئن شود که تورم در مسیر کاهش 2 درصدی تورم هدف فدرال رزرو است.
استراتژی اصلی فدرال رزرو برای شکست تورم، کاهش تقاضا از طریق افزایش نرخ است، زیرا نرخ های بهره بالاتر وام گرفتن برای خرید خودرو و خانه را گران تر می کند و در نتیجه مصرف کنندگان را وادار می کند تا هزینه های خود را محدود کنند. بانک مرکزی ایالات متحده از مارس 2022 تا کنون 11 بار نرخ بهره را افزایش داده و به بالاترین سطح در 22 سال اخیر رسانده است. با این حال، به نظر می رسد که اقتصاد در سه ماهه سوم رشد کرده است.
مخارج مصرف‌کننده که حدود 70 درصد از تولید اقتصادی را تشکیل می‌دهد، در ماه آگوست پس از افزایش 0.7 درصدی در ماه جولای، 0.4 درصد رشد کرد. خرده فروشی، جزء ارقام کل مخارج، برای ششمین ماه متوالی در سپتامبر رشد کرد. در همین حال، تولید صنعتی در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود در نزدیک به پنج سال گذشته رسید.
و کارفرمایان امسال به طور متوسط ماهانه 260000 شغل اضافه کرده اند که در مجموع بیش از 2 میلیون شغل از ژانویه اضافه شده است. یک بازار کار قوی باعث ایجاد هزینه های مشابه می شود.
اما آمریکایی ها هنوز با موانع اقتصادی متعددی روبرو هستند. انتظار می‌رود افزایش بازدهی خزانه‌داری، علاوه بر استانداردهای سخت‌تر وام دهی، از سرگیری بازپرداخت وام‌های دانشجویی، و پس‌اندازهای اضافی که بسیاری از آمریکایی‌ها در طول همه‌گیری انباشته بودند، اقتصاد را خنک کند.
اقتصاد ایالات متحده همچنین با دو جنگ خارجی، تریلیون ها بدهی فدرال، بازار مسکن منجمد و ذخایر کم سابقه نفت دست و پنجه نرم می کند، درست در شرایطی که تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تهدیدی برای افزایش قیمت نفت است.
با این حال، با وجود اینکه عدم اطمینان فراوان است، برخی از اقتصاددانان چشم انداز صعودی را در مورد انعطاف پذیری اقتصاد حفظ می کنند.


منبع: CNN

۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۳۴۰
کد خبر : ۶۷,۴۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید