به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولاد پیشرفته با استحکام بالا کلید تامین تقاضای متغیر بخش خودرو

فولاد پیشرفته با استحکام بالا کلید تامین تقاضای متغیر بخش خودرو

 

پایگاه خبری فولاد ایران- صنعت خودروسازی هند چهارمین صنعت خودروسازی جهان از نظر میزان تولید است.  بر اساس داده های انجمن تولیدکنندگان خودرو هند، هند بیش از 5.6 میلیون دستگاه خودروی سواری و تجاری در سال مالی گذشته تولید کرد، در حالی که فروش داخلی بیش از 4.8 میلیون دستگاه بود. صادرات خودروهای سواری هند با 15 درصد رشد به 662891 دستگاه رسید و 14 درصد از خودروهای تولید شده در هند در سال مالی گذشته صادر شد.
به گزارش فولاد ایران،صنعت خودرو حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور هند و 49 درصد به تولید ناخالص داخلی صنایع تولیدی کشور کمک می کند.  پیش بینی می شود تا سال 2025 نفوذ خودرو در هند به 72 وسیله نقلیه در هر 1000 نفر برسد.
هند دومین تولید کننده فولاد در جهان است. با این حال، فولادهای پیشرفته با استحکام بالا و استحکام فوق العاده بالا تا حد زیادی وارد می شوند. عدم تطابق با تقاضا منجر به انطباق جایگزین هایی مانند فیبر کربن، کامپوزیت ها، آلومینیوم و غیره می شود. کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای چالش های اصلی هستند که ممکن است با تکنولوژی و تجهیزات فعلی مانع بهره وری شوند.
فولاد حدود 68 درصد از یک خودروی سواری را تشکیل می دهد.  هنجارهای در حال تحول آلایندگی و سیاست سوخت انعطاف پذیر محرک فولادهای عصر جدید مانند فولاد با روکش ویژه، فولاد پوشش داده شده با سیلیکون آلومینیوم، فولاد پوشش داده شده با منیزیم-آلومینیوم-روی و فولادهای سخت شونده با فشار هستند. استفاده از فولاد در بخش خودرو احتمالاً در آینده نزدیک به شدت تغییر خواهد کرد.  سهم فولاد کم کربن از 56 درصد در حال حاضر به 11 درصد کاهش می یابد، در حالی که فولادهای کم آلیاژ با استحکام بسیار بالا و فولادهای دو فاز به طور فزاینده ای جایگزین گریدهای رایج خواهند شد.
بنابراین، هنجارهای آلایندگی، خودروهای برقی، سوخت هیبریدی انعطاف پذیر و غیره باعث تغییرات اساسی در صنعت خودرو خواهند شد. با این حال، مرکزیت فولاد احتمالاً باقی خواهد ماند.  جدا از پذیرش فولاد سبز برای رسیدگی به هنجارهای کربن زدایی، استانداردهای بهره وری مواد و انرژی منجر به توسعه گریدهای فولادی پیشرفته برای تولید خودرو می شود.


منبع: steel mint
ترجمه: مونا تابان شمال

۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۳۷۰
کد خبر : ۶۷,۵۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید