به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مخالفت ترامپ با خودروهای برقی

پایگاه خبری فولاد ایران- صنعت خودرو بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی اعلام کرده است که بیش از 100000 شغل در آمریکا ایجاد کرده، اما ریاست جمهوری دوم دونالد ترامپ می تواند این روند را از مسیر خارج کند.
به گزارش فولاد ایران، علی‌رغم ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی دیترویت در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه خودروهای برقی «خیلی گران هستند» و «به اندازه کافی پیش نمی‌روند»، مصرف‌کنندگان به دلیل کاهش هزینه‌ها، تنوع گسترده‌تر وسایل نقلیه در دسترس، و حمایت دولت‌ها و سرمایه گذاری های تولیدی، به طور فزاینده‌ای خواستار خودروهای الکتریکی هستند.
با این حال، بر اساس گزارش Cox Automotive، پذیرش خودروهای الکتریکی کند بوده است - تنها 7.2 درصد از بازار در سه ماهه گذشته، در مقایسه با 5.7 درصد در مدت مشابه سال قبل. احتمالاً تقاضا به تنهایی برای توجیه سرمایه گذاری عظیم خودروسازان در فناوری EV کافی نیست.
به همین دلیل است که خودروسازان روی مشوق‌های دولت بایدن حساب می‌کنند تا فروش را تقویت کنند. آژانس حفاظت از محیط زیست بایدن در تلاش است تا خودروهای الکتریکی تا سال 2032، دو سوم خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده را به خود اختصاص دهند.
اما بدون مشوق ها، که ترامپ می خواهد آنها را معکوس کند، برنامه های خودروسازان آمریکایی احتمالاً منفجر خواهند شد.
در حالی که ترامپ ممکن است خودروهای برقی را محکوم کند، بسیاری از قانونگذاران در حزب او از این سرمایه گذاری ها و از گذار استقبال می کنند.
بر اساس گزارش صندوق دفاع از محیط زیست، خودروسازان بیش از 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری در خودروهای برقی و 143000 شغل جدید در ایالات متحده در هشت سال گذشته اعلام کرده اند که بیش از 40 درصد از این سرمایه گذاری ها از زمان تصویب IRA انجام شده است.
سرمایه گذاران تسلا را با وجود داشتن تنها کسری از فروش سایر خودروسازان بزرگ، تا حد زیادی به با ارزش ترین خودروساز روی کره زمین تبدیل کرده اند، و سایر خودروسازان با حسادت به رشد بازار سهام آن چشم دوخته اند.
خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر از رشد خودروهای سنتی با موتور احتراق داخلی (ICE) پیشی گرفته‌اند.
در نتیجه تقاضای مصرف کنندگان و مقررات، جنرال موتورز هدف خود را از توقف تدریجی فروش تمام خودروهای احتراق داخلی تا سال 2035 تعیین کرده است و فورد نیز گفته است که امیدوار است تا سال 2030 خودروهای برقی تقریباً نیمی از فروش آن را تشکیل دهند.
به گفته کارشناسان، خودروسازان قدیمی ایالات متحده پشت سر تسلا و تولیدکنندگان چینی در رقابت خودروهای برقی قرار دارند و به گفته کارشناسان، آنها به این یارانه ها نیاز دارند تا رقابتی باقی بمانند.
طرح ترامپ برای عقب انداختن خودروهای الکتریکی
ترامپ در دوران تصدی خود در کاخ سفید با خودروسازان درگیر شد. زمانی که او در قدرت بود، صنعت خودروسازی را با پیشنهاد جایگزینی استانداردهای سوخت دوران اوباما با طرحی که خواستار افزایش قابل توجهی کمتر سالانه بود، بهبود بخشید.
ترامپ همچنین مقررات آلودگی هوا و مسافت پیموده شده را کاهش داد. اما خودروسازان با ترامپ مخالفت کردند و موافقت کردند که استانداردهای سخت گیرانه تری را که توسط کالیفرنیا تعیین شده بود به جای قوانین دولت ترامپ رعایت کنند.
اکنون ترامپ خواهان توقف فعالیت خودروهای الکتریکی است.
ترامپ روز چهارشنبه در کارخانه باتری دیترویت گفت که آمریکا به آنچه کارخانه تولید می کند نیازی ندارد.
ترامپ در آخر هفته گذشته گفت که وسایل نقلیه الکتریکی یک "فریب" هستند و "همه این خودروها در چین ساخته خواهند شد." ترامپ مدعی است چرخش خودروهای برقی صنعت خودروسازی آمریکا را نابود کرده و مشاغل را از بین خواهد برد.
ترامپ متعهد است قوانین جاه طلبانه جدید آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد آلودگی خودرو را که می تواند خودروهای الکتریکی را ملزم کند تا دو سوم خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده را تا سال 2032 تشکیل دهند، لغو کند. همچنین پیشنهاد می کند میلیاردها دلار کمک بلاعوض و ضمانت‌های وام را که دولت بایدن به شرکت‌ها برای تقویت فناوری خودروهای الکتریکی داده است، حذف شود.
پیشنهادات ترامپ می‌تواند سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در زمینه خودروهای الکتریکی را تضعیف کند و کنترل آینده فزاینده خودروهای الکتریکی را به تولیدکنندگان خارجی واگذار کند.


منبع: CNN

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۶۳۴
کد خبر : ۶۷,۲۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید