به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلار آمریکا نزدیک به اوج

پایگاه خبری فولاد ایران – به نظر می رسد که روند سلطه دلار آمریکا در حال تمام شدن است. استراتژیست‌های Barclays Plc، Morgan Stanley و National Australia Bank Ltd. هشدار می‌دهند که شرط‌بندی روی دلار به طور فزاینده‌ای طولانی‌تر می‌شود. شاخص دلار بلومبرگ از زمانی که در اوایل ماه جاری به بالاترین حد خود از سال تا به امروز رسید، دچار تنرل شد و حتی بازدهی خزانه داری آمریکا که هفته گذشته به بالاترین حد خود در بیش از یک دهه گذشته رسید، نتوانست شتاب کافی برای افزایش نرخ ارز را ایجاد کند.
این اولین باری نیست که وال استریت سقوط دلار را اعلام می‌کند. اخیراً، اشتها برای داشتن پناهگاه‌های امن ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به تقاضای پراکنده برای دلار دامن زده است.
با این حال، نظرسنجی اخیر MLIV Pulse نشان می‌دهد که اشتیاق برای دلار ممکن است در ماه سپتامبر به اوج خود رسیده باشد. داده های CFTC نشان می دهد که موقعیت های خرید ترکیبی در شاخص دلار ICE توسط صندوق های اهرمی - سفته بازانه ترین نوع در بین سرمایه گذاران - در هفته منتهی به 10 اکتبر به 4600 قرارداد افزایش یافت که بالاترین رقم از ماه جولای است.
رودریگو کاتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرالیا در سیدنی گفت: «این واقعیت که دلار نتوانسته است در برابر پس‌زمینه محرک‌های معمولاً مثبت بالا برود، نشان می‌دهد که رشد قوی از اواسط ژوئیه تا اوایل اکتبر روند خود را طی کرده است.»
معکوس شدن ریسک یک ماهه - معیاری کوتاه مدت برای احساسات صعودی و موقعیت - در حال نزدیک شدن به پایین ترین سطح سه ماهه است که نشانه آن است که خریداران دلار تمایلی به تعقیب تقویت دلار در سطوح فعلی ندارند. جی پی مورگان چیس و شرکت نوسانات پولی ضمنی سه ماهه به کمترین میزان از فوریه 2022 رسیده است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار حرکت چشمگیر دلار در ماه های آینده را ندارند.
بر اساس نظرسنجی MLIV Pulse که این هفته منتشر شد، با این حال به نظر می رسد که اشتیاق گسترده برای ارز متوقف شده است.
به گزارش فولاد ایران، تاریخ نیز طرفدار دلار نیست. در دهه گذشته، تنها دو دوره بود که شاخص دلار بلومبرگ برای بیش از چند روز بالاتر از سطح 1280 باقی ماند. اولین مورد در مارس 2020، در آغاز همه‌گیری جهانی بود و نمونه دیگر در نیمه دوم سال گذشته بود که یورو برابر با دلار معامله شد.
جیمز لرد و دیوید آدامز، استراتژیست های مورگان استنلی، هفته گذشته به مشتریان توصیه کردند که موقعیت های طولانی دلاری خود را کاهش دهند. به گفته استراتژیست ها، دلار در حال حاضر در بسیاری از کاتالیزورهای مثبت، از جمله بازدهی بالا و اقتصاد بهتر ایالات متحده نسبت به سایر نقاط جهان، قیمت گذاری شده است.
برای گرت بری، یک استراتژیست در Macquarie Group Ltd. در سنگاپور، گفت: "چشم انداز نرخ بهره در ایالات متحده به این معنی است که "گذر زمان به نفع دلار نخواهد بود."


منبع: بلومبرگ

۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۴:۲۱
تعداد بازدید : ۳۹۴
کد خبر : ۶۷,۵۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید