به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونمایی از کاتالیزوری برای تبدیل CO2 به متان

پایگاه خبری فولاد ایران- دانشمندان مواد دانشگاه رایس کاتالیزورهای مبتنی بر مس را برای کمک به سرعت بخشیدن به سرعت تبدیل دی اکسید کربن به متان ارائه دادند. فن‌آوری‌های حذف کربن از اتمسفر همچنان در حال بهبود هستند، اما راه‌حل‌هایی برای اینکه پس از جذب کربن با آن چه کنیم، دشوارتر است.
در آزمایشگاه مواد دانشگاه رایس، آجایان و همکارانش راهی برای جدا کردن کربن از دی اکسید کربن و چسباندن آن به اتم های هیدروژن، ایجاد متان - یک سوخت با ارزش و خوراک صنعتی - ایجاد کردند.
این روش بر الکترولیز و کاتالیزورهایی است که با پیوند اتم‌های مس جدا شده روی قالب‌های پلیمری دوبعدی ایجاد شده‌اند.
دانشمند تحقیقاتی در آزمایشگاه Ajayan ، توضیح داد: «تبدیل دی اکسید کربن مبتنی بر الکتریسیته می‌تواند طیف وسیعی از سوخت‌های صنعتی و مواد اولیه را از طریق مسیرهای مختلف تولید کند. با این حال، تبدیل دی اکسید کربن به متان شامل یک مسیر هشت مرحله‌ای است که چالش‌های مهمی را برای تولید متان انتخابی و کارآمد ایجاد می‌کند. غلبه بر چنین مسائلی می تواند به بسته شدن چرخه کربن مصنوعی در مقیاس های معنی دار کمک کند و توسعه کاتالیزورهای کارآمد و مقرون به صرفه گامی کلیدی در جهت دستیابی به این هدف است.»
وی خاطرنشان کرد: «ما دریافتیم که تعدیل فاصله بین اتم‌های مس انرژی مورد نیاز برای مراحل واکنش کلیدی را کاهش می‌دهد و در نتیجه تبدیل شیمیایی را سرعت می‌بخشد.»
کاتالیزورهای توسعه یافته توسط وی و همکارانش یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین تبدیل‌های مبتنی بر الکترولیز دی اکسید کربن به متان را انجام دادند که تاکنون شناخته شده است و به پیشرفت فرآیند تبدیل هم از نظر بینش علمی بنیادی و هم از نظر سطح عملکرد کمک می‌کند.
Jingjie Wu، دانشیار مهندسی شیمی و محیط زیست در دانشگاه سینسیناتی، اظهار داشت: "اگر بتوان بازده انرژی و تبدیل کربن در سطح سیستم را مورد توجه قرار داد، مواد ارزان‌قیمت و کارآمدی مانند اینها به تسریع تبدیل صنعتی فناوری کاهش الکتروشیمیایی دی اکسید کربن کمک می‌کنند. "
به گزارش فولاد ایران، به نظر می رسد این یک جایگزین بسیار هوشمندانه برای تلاش برای پمپ کردن دی اکسید کربن به عمق زمین است. به بیان ساده، اگر بشریت بتواند از منابع کربن به گونه‌ای استفاده کند که در چرخه کربن سیاره‌ای جاری بمانیم، خوب است، یعنی فقط سطح دی‌اکسید کربن را در یک سطح سالم نگه داریم.


منبع: Oilprice

۱۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۴۸۵
کد خبر : ۶۷,۶۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید