به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امارات متحده عربی خواهان تداوم روابط با غرب

پایگاه خبری فولاد ایران- هرگونه اقدام کنترل صادرات توسط امارات متحده عربی برای حمایت از ایالات متحده در صورت گسترش جنگ اسرائیل و غزه خواهد بود.
به گزارش فولاد ایران، امارات متحده عربی به دلیل ارتباط مستمر خود با روسیه در تیررس ایالات متحده و اتحادیه اروپا بوده است و تلاش های غرب برای تحت فشار قرار دادن مسکو از نظر اقتصادی در پاسخ به جنگ این کشور با اوکراین را ناکام گذاشته است. اما اکنون، برخی از تعدیل‌های احتمالی در سیاست خارجی ابوظبی می‌تواند در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد گسترش جنگ اسرائیل علیه غزه در سراسر منطقه، کمی تصویر را تغییر دهد.
در اوایل سپتامبر، نمایندگانی از بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده از امارات متحده عربی بازدید کردند تا نگرانی های خود را در مورد پیوندهای این کشور خلیج فارس با روسیه بیان کنند.
به طور خاص، این دولت‌های غربی سعی کرده‌اند از دسترسی روس‌ها به برخی محصولات با کاربرد دوگانه مانند تراشه‌های کامپیوتری و قطعات الکترونیکی که می‌توانند برای تقویت ماشین جنگی روسیه استفاده شوند، جلوگیری کنند.
اوایل سال جاری، واشنگتن به امارات متحده عربی، عمان و ترکیه در مورد دور زدن تحریم ها و کنترل صادرات اعمال شده بر مسکو در سال گذشته هشدار داد. سپس در ماه آوریل، ایالات متحده تحریم هایی را علیه دو نهاد مستقر در امارات اعمال کرد.
اندکی پس از سفر ماه سپتامبر مقامات غربی به امارات، بلومبرگ نیوز گزارش داد که مقامات اماراتی در حال بررسی ارائه مجوزهای صادراتی برای برخی فناوری ها از جمله نیمه هادی ها هستند.
ابوظبی هنوز این اقدامات را اعمال نکرده است. به گفته کارشناسان، امارات متحده عربی می خواهد روابط خود را با ضامن امنیت نهایی با ایالات متحده تقویت کند.
این همچنین نشان‌دهنده این است که امارات نمی‌خواهد به روابط خود با آمریکا آسیب وارد کند، به‌ویژه زمانی که احتمال درگیری گسترده‌تر خاورمیانه در حال افزایش است.
این اقدام تنها ممکن است همکاری امارات و روسیه را کاهش دهد، نه از بین ببرد. مسکو می‌خواهد همکاری‌هایی را که می‌تواند با امارات متحده عربی حفظ کند.


منبع: الجزیره

۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۳۷۴
کد خبر : ۶۷,۶۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید