به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رهبر چین به دنبال بهبود زندگی مردم

پایگاه خبری فولاد ایران- این روزها روزهای سختی برای بسیاری از دولت های محلی در چین است. کندی رشد اقتصادی و بازار پرآشوب املاک، پرداخت بدهی های هنگفت را برای آنها دشوار می کند. برخی حتی برای پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی با مشکل مواجه هستند.
اما نادیده گرفتن دستورات شی جین پینگ، رهبر این کشور، دشوار است. ریشه کن کردن تأسیسات مضر و ایجاد امکانات بهداشتی هدفی است که آقای شی صمیمانه از آن حمایت می کند. در سال 2015 او خواستار «انقلاب سرویس های بهداشتی» شد.  
به گزارش فولاد ایران، سرویس های بهداشتی در چین اغلب ابتدایی هستند، به ویژه در حومه شهر. مدت ها قبل از اینکه آقای شی شروع به استفاده از این واژه کند، مقامات سازمان ملل و کارشناسان بهداشت جهانی خواستار انقلابی در زمینه سرویس های بهداشتی در کشورهای فقیر برای مهار گسترش انگل ها و بیماری هایی مانند اسهال و مالاریا بودند. چین در حال پیشرفت در این موضوع بود. در سال 1993، کمتر از 8 درصد از ساکنان روستایی چین به سرویس های بهداشتی که دولت آنها را بهداشتی می دانست، دسترسی داشتند. تا سال 2014 این نسبت حدود سه چهارم بود. اما میزان آن هنوز پایین بود.
اکنون اثرات کمپین آقای شی را می توان در بسیاری از جاها مشاهده کرد. در مکان‌های توریستی و در مراکز حمل‌ونقل و گاهی اوقات در ساختمان‌هایی با طراحی فوق‌العاده. در روستاها، به ویژه در نزدیکی شهرهای بزرگ، امکانات عمومی بسیار هوشمندتر شده اند. تا پایان این دهه، هدف این است كه تمام سرویس های بهداشتی روستایی به سیستم‌های پاک‌سازی زباله متصل شوند.
مقامات از آقای شی برای این تلاش تمجید می کنند. آنها بر مشارکت شخصی او تاکید می کنند و این که چگونه او به رفاه مردم عادی توجه نشان می دهد. رسانه های دولتی نشان می دهند که موفقیت های این سیاست گواه قدرت سیاسی چین است.


منبع: اکونومیست

۲۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۲
کد خبر : ۶۷,۷۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید