به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پتروچاینا جایگزین اکسون در میدان نفتی بزرگ عراق

پایگاه خبری فولاد ایران- پتروچاینا جایگزین اکسون به عنوان اپراتور میدان غربی قرنا 1 در جنوب عراق شده است و بزرگترین سهام این میدان را در اختیار دارد.
طبق گفته معاون مدیر شرکت نفت بصره عراق، شرکت نفت بصره معتقد است که بهترین گزینه این است که پتروچاینا به عنوان پیمانکار اصلی شرکت نفت بصره 1 تبدیل شود.
به گزارش فولاد ایران، اکسون برنامه های خود را برای خروج از صنعت نفت عراق در سال 2020 علنی کرد. اکنون، سهام اکسون در غرب قرنا 1 به شرکت دولتی نفت بصره و پتروچاینا به عنوان پیمانکار اصلی این میدان منتقل خواهد شد.
علاوه بر پتروچاینا، سهامداران دیگر این میدان نفتی شامل پرتامینای اندونزی است که سال گذشته 10 درصد از سهام این میدان را خریداری کرد و همینطور  Itochu ژاپن.
غرب قرنا 1 یکی از بزرگترین میدان های نفتی جهان است که ذخایر آن بیش از 20 میلیارد بشکه هیدروکربن قابل بازیافت تخمین زده می شود. میانگین تولید آن 500000 بشکه در روز است.
لفاظی هایی برای افزایش ظرفیت تولید به بین 7 تا 8 میلیون بشکه در روز، از ظرفیت فعلی 5 میلیون بشکه در روز، با نرخ واقعی تولید حدود 4.5 میلیون بشکه در روز وجود دارد. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که انجام آن کار سختی است و ظرفیت تولید احتمالاً به زیر این سطح یعنی حدود 6.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.


منبع: Oilprice

۲۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۴۰۸
کد خبر : ۶۷,۷۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید