به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قوانین جدید ایالات متحده در مورد باتری های چینی

پایگاه خبری فولاد ایران- دولت ایالات متحده مقررات جدیدی را اعلام کرده است که هدف آن دور نگه داشتن باتری های چینی از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده است، اقدامی که می تواند قیمت خودروهای الکتریکی را برای رانندگان آمریکایی افزایش دهد.
دولت بایدن روز جمعه قوانینی را پیشنهاد کرد که یارانه خودروهایی را که حاوی قطعات باتری ساخت چین هستند یا توسط شرکتی با روابط قوی با دولت چین تولید می شود، کاهش می دهد.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در سال 2023، چین رهبر جهان در تولید باتری‌های EV است و تقریباً بر تمام زنجیره تامین باتری EV تسلط دارد.
به گزارش فولاد ایران، از ماه آینده، وسایل نقلیه دارای این اجزا دیگر واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی ایالات متحده نخواهند بود، به این دلیل که دستورالعمل‌های جدید خزانه‌داری، خدمات درآمد داخلی و وزارت انرژی ایالات متحده، استفاده از قطعات ساخته شده یا مونتاژ شده توسط آنچه که آنها «موسسات خارجی نگران کننده(FEOC) » می‌نامند، ممنوع می‌کند. این اصطلاح به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که در چین، روسیه، کره شمالی یا ایران مستقر هستند یا حداقل 25 درصد از حق عضویت در هیئت مدیره یا مالکیت دولت یکی از آن کشورها را دارند.
این مقررات می تواند زنجیره تامین خودروسازان را تغییر دهد. آژانس بین‌المللی انرژی تخمین می‌زند که دو سوم تولید سلول‌های باتری جهانی در چین است، در حالی که ایالات متحده تقریباً تنها 10 درصد تولید می‌کند. چین همچنین پیشتاز پردازش جهانی مواد معدنی مورد نیاز برای باتری‌های EV، مانند گرافیت و فلزات کمیاب است. این کشور اخیرا صادرات چنین موادی را به دلیل نیاز به حفظ امنیت ملی محدود کرده است.
اقدامات جدید به تلاش های فعلی واشنگتن برای تغییر مسیر تولید خودرو به ایالات متحده می افزاید.
سازندگان چینی EV در جاهای دیگر نیز با موانع بیشتری روبرو هستند. در اروپا، قانونگذاران در حال بررسی حمایت دولت از این صنعت به دنبال افزایش واردات خودروهای چین هستند.


منبع: CNN

۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۳۲۱
کد خبر : ۶۷,۹۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید