پایگاه خبری فولاد ایران- هزینه های حمل و نقل ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد، زیرا هزینه های بیمه بیشتر، زمان تردد طولانی تر و در دسترس بودن کانتینر کمتر شده است. این در صورتی است که حملات به کشتی های کشتیرانی در دریای سرخ تحت کنترل قرار نگیرد. حملات حوثی ها به کشتی های باربری در دریای سرخ - یکی از حیاتیترین مسیرهای تجاری در سطح جهان - اتفاق میافتد و زنجیرههای تامین را با خطر مواجه میکند. به گزارش فولاد ایران، کشتیها هدف حملات پهپادی و موشکی قرار میگیرند، به همین دلیل از هر 10 شرکت هفت شرکت گفتهاند که مسیر دریای سرخ را در پیش نخواهند گرفت.
به گفته آجی ساهای، مدیر کل فدراسیون سازمانهای صادرات هند، «اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، احتمالاً نرخ حملونقل بین 25 تا 30 درصد افزایش مییابد». ساهای گفت: "بسیاری از صادرات نفت از طریق دریای سرخ انجام میشود و صادرات به عربستان و اروپا از اینجا انجام میشود." او هشدار داد که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، نرخ کرایه حمل و نقل بیشتر خواهد شد.
آرون گارودیا، رئیس EEPC نیز گفت که اگر این وضعیت به زودی تحت کنترل قرار نگیرد، به معنای زمان اضافی حمل و نقل و افزایش نرخ حمل بار است. او گفت: "قیمت ها می تواند 10 تا 20 درصد افزایش یابد و اگر مشکل ادامه یابد، می تواند به هر میزانی افزایش یابد."
این شرکت ها قصد دارند اکنون از طریق دماغه "گود هب" تردد کنند، به این معنی که زمان حمل و نقل طولانی تر است. به گفته گارودیا، به این ترتیب، کانتینرهای کمتری در دسترس خواهد بود و این قیمت ها را بیشتر افزایش می دهد.
ایالات متحده یک ائتلاف 10 نفره برای مقابله با این حملات تشکیل داده است. سحایی گفت: از آنجایی که ایالات متحده ائتلاف تشکیل داده است، ما انتظار داریم که اوضاع به سرعت عادی شود. اگر این اتفاق بیفتد، به تجارت کمک می کند. وی گفت در غیر این صورت، هیچ قطعیتی وجود ندارد.
منبع: بلومبرگ