به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

واژگان جدید در بحث در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- انتخابات ریاست جمهوری 2024 مسابقه مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ خواهد بود. معمولاً رئیس جمهور فعلی بدون درگیری زیاد به عنوان نامزد حزب خود انتخاب می شود. اما طرف جمهوری خواه، جایی که یکی از نامزدها آنقدر جلوتر است که توانسته از مناظره های اولیه بگذرد، این بسیار عجیب تر خواهد بود.
در یک چرخه اولیه معمولی، آمریکایی ها باید تا پایان ماه مارس یا بعد از آن منتظر بمانند تا بدانند رقیب چه کسی خواهد بود. این بار انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در عمل تا پایان فوریه به پایان می رسد. سپس آمریکایی‌ها در معرض هشت ماه کمپین انتخاباتی عمومی بین دو نامزد نامحبوب قرار می‌گیرند.
به گزارش فولاد ایران، اگر رأی‌گیری نزدیک باشد، نتیجه به آنچه در شش ایالت روی می‌دهد خلاصه می‌شود: آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین. این بدان معناست که ایالت هایی با جمعیت 50 میلیون نفری، کمی بیشتر از اسپانیا اما کمتر از ایتالیا، رئیس جمهور بعدی را انتخاب خواهند کرد. یک نوسان بزرگتر در هر دو جهت می تواند چند ایالت دیگر را وارد بازی کند: مینه سوتا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، شاید حتی فلوریدا.
برای اولین بار، آمریکا یک نامزد ریاست جمهوری در رای گیری خواهد داشت که متهم به جنایات فدرال و ایالتی باشد. کلماتی مانند «ناشناخته» و «بی‌سابقه» در پایان دوره اول ریاست جمهوری ترامپ کهنه شدند. آمریکا برای این انتخابات به موارد جدیدی نیاز خواهد داشت.
رئیس جمهور بعدی آمریکا با مشکلات قابل پیش بینی مواجه خواهد شد. صندوق های امانی که هزینه های تامین اجتماعی و مدیکر (مراقبت های بهداشتی برای بازنشستگان) را پرداخت می کنند، در حال اتمام هستند. گسترش تسلیحات هسته ای در ایران و کره شمالی مجددا در جریان خواهد بود و سوال در مورد تایوان وجود دارد.
در سال 2016 آقای ترامپ برای پایان دادن به درگیری های آمریکا در خاورمیانه کمپین تبلیغاتی کرد. کمتر از یک سال بعد دستور پرتاب 59 موشک کروز تاماهاوک به اهدافی در خاک سوریه را صادر کرد. آخرین سال ریاست جمهوری او با مدیریت نادرست شیوع یک ویروس جدید تمام شد. ریاست‌جمهوری آقای بایدن ثابت‌تر و موفق‌تر بوده است، اما موضوعاتی که بیشتر توجه او را می‌طلبند - عقب‌نشینی از افغانستان، حمله روسیه به اوکراین و جنگ بین اسرائیل و حماس - پیش‌بینی نشده بودند.
با این حال، پیروزی دوم ترامپ به طور قابل پیش بینی، وحشتناک خواهد بود. تصور کامل اینکه چه معنایی برای سیاست خارجی یا اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی دارد؟ آیا کشورهای دیگر به تقلید پوپولیست های ناسیونالیست را انتخاب می کنند؟
برای آمریکا، سوالات حتی بزرگتر درر جریان است. برای دموکراسی کشور، انتخاب مجدد مردی که مانند آقای ترامپ حکومت کرد، که دو بار توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد و تلاش کرد نتیجه انتخابات گذشته را باطل کند، چه معنایی دارد؟


منبع: اکونومیست

۹ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۲۴۸
کد خبر : ۶۸,۲۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید