به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چهار شیوه برای مرتب کردن زندگی مالی خود در سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران- پس از یک سال شوک مالی و فشار بودجه در سال 2023، ممکن است تصمیم بگیرید که سال جدید را با یک رژیم پولی جدید شروع کنید. اما چه تغییرات ساده ای می تواند بیشترین بازده مالی را با کمترین تلاش داشته باشد؟ کارشناسان مالی فایننشال تایمز چهار نکته مهم را با شما به اشتراک می گذارند.
شیشه مربا
نگه داشتن بخشی از درآمد در شیشه ها بسیار قدیمی، اما موثر است. اکنون با به‌روزرسانی دیجیتالی، به جای شیشه مربا، حساب بانکی به کمک شما آمده است. راه‌اندازی یک حساب جداگانه می‌تواند برای امور مالی شما تحول‌آفرین باشد. هزینه های ثابت خود را جدا نگه دارید و بخشی را به یک حساب جداگانه برای کارهایی که می خواهید در طی یک یا دو سال انجام دهید، مانند تعطیلات یا یک رویداد بزرگ زندگی یا هر چیزی که می توان در بلندمدت در بازار سهام سرمایه گذاری کرد، اختصاص بدهید.
سرمایه گذاری
روی مهمترین چیز برای سرمایه گذاری تمرکز کنید، فراتر از بازار سهام فکر کنید. مهمترین سرمایه شما در سال آینده می تواند خودتان باشید. از مهارت‌هایی که در حال حاضر داریم بهترین استفاده را ببریم یا مهارت‌های جدید بیاموزیم. سرمایه‌گذاری روی خودتان می‌تواند تکمیل یک دوره، کسب مدرک، تلاش برای سخنرانی عمومی، یادگیری کدنویسی یا حتی یادگیری یک زبان باشد.
تغییرات سیاسی
برای تغییر سیاسی آماده شوید. سال آینده نوید یک لحظه سیاسی عظیم در هر دو سوی اقیانوس اطلس را می دهد، اما این چه معنایی برای پول شما می تواند داشته باشد؟ وعده‌های مانیفست احتمالاً به نفع رأی‌دهندگان مسن‌تر است، اما کارشناسان از افراد زیر 30 سال می‌خواهند که درگیر سیاسی شوند و برای تغییر مبارزه کنند. پس به طرفین و افرادی که قول می دهند بسیار توجه کنید.
تئوری ساندویچ
تنظیم مرزهای مالی برای خود در تصمیمات مالی سخت با فشار بسیار زیاد بر بودجه در سال آینده، حیاتی است. بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. محافظت از بودجه شما ممکن است مستلزم نه گفتن باشد. مریمن جانسون می‌گوید «نظریه ساندویچ» می‌تواند کمک کند. اگر فقط به کسی نه بگویید، او احتمالاً پاسخ خواهد داد. پس خبر بد را بین دو خبر مثبت دیگر ساندویچ کنید. با گفتن یک چیز مثبت شروع کنید. اگر به یک عروسی دعوت شده اید که باید برای آن هزینه کنید، این الگو را پیش ببرید: "از اینکه من را به عروسی خود دعوت کردید بسیار متشکرم". سپس "نه" را وارد کنید - "متاسفم که نمی توانم" - سپس یک چیز مثبت را کامل کنید - "اما من دوست دارم به شما بپیوندم". این روشی بسیار دلپذیرتر برای دریافت نه است.»


منبع: فایننشال تایمز

۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۲۳۸
کد خبر : ۶۸,۲۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید