به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به آسیا در سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران- بازارهای آسیا در سال 2023 شاهد یک سال پرنوسان بودند. تورم، افزایش نرخ بهره و بهبودی پرچالش چین که رشد سال گذشته را کاهش داد.
بر اساس داده‌ها، Nikkei 225  ژاپن از نظر عملکرد بازار در سال 2023 پیشتاز منطقه بود و در سال گذشته حدود 28 درصد افزایش یافت. سهام ژاپن با بهبود نتایج شرکت‌ها و همچنین خوش‌بینی فزاینده مبنی بر اینکه بانک ژاپن ممکن است پس از دهه‌ها نرخ بهره نزدیک به صفر سرانجام به سیاست پولی بسیار آسان خود پایان دهد، حمایت شده است.
از سوی دیگر، شاخص Hang Seng هنگ کنگ بدترین عملکرد را در منطقه داشت و پس از از دست دادن نزدیک به 14 درصد در سال 2023، چهار سال متوالی کاهش داشت. CSI 300 که بزرگترین شرکت های فهرست شده در شانگهای و شنژن را می سنجد، سومین بازار نزولی سهام در آسیا با 11.38 درصد کاهش در سال گذشته بود.
به گفته تحلیلگران Pinebridge Investments، با وجود این، چشم انداز آسیا هنوز روشن است.
آنها شاهد ادامه حرکت رشد قوی از آسیا و همچنین "چشم انداز نسبتا امیدوار کننده" هستند که به گفته آنها باید پتانسیل جذابی برای سرمایه گذاران سهام انتخابی در سال 2024 ایجاد کند.
به گزارش فولاد ایران، دو اقتصاد بزرگ آسیا را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که اقتصاد چین به تدریج تثبیت می‌شود، هند در بخش‌های مختلف پیشروی می‌کند.
کاهش نرخ های فدرال رزرو هم در کانون توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. فدرال رزرو ایالات متحده یک نقشه راه برای کاهش نرخ ها ارائه کرده است که نشان می دهد نرخ ها در سال 2024 به میزان 75 واحد و در سال 2025 به مقدار 100 واحد کاهش می یابد.
بانک های مرکزی در آسیا و سراسر جهان تمایل دارند از الگوی فدرال رزرو پیروی کنند.
افزایش نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ آسیا عمدتا متوقف شده است، اگرچه بانک‌هایی مانند بانک مرکزی استرالیا همچنان هشدار می‌دهند که آماده انجام اقدامات بیشتر برای پایین آوردن تورم هستند.
بانک های مرکزی آسیای جنوب شرقی تا حد زیادی نرخ بهره را ثابت نگه داشته اند و دیگر نرخ های بهره را به شدت افزایش نمی دهند، حتی اگر بانک هایی مانند بانک مرکزی فیلیپین همچنان متعصب هستند.
تنها استثنا بانک ژاپن است، جایی که سرمایه گذاران مراقب خواهند بود ببینند آیا بانک مرکزی از سیاست نرخ بهره منفی خود خارج می شود یا خیر.
هبی چن، تحلیلگر بازار در IG International، گفت که احتمالاً در سال 2024 شاهد عادی شدن نرخ تورم و تعدیل رشد اقتصادی خواهیم بود که به نفع بخش‌های زیربنایی و املاک و مستغلات است. او گفت که با گسترش، این به بخش انرژی و کالاها و همچنین صنایعی که انقلاب هوش مصنوعی را قدرت می دهند، سود خواهد برد.
به طور خاص، او نسبت به سرمایه گذاری املاک و مستغلات و فناوری در آسیا خوش بین است.
چن انتظار دارد «تغییر بالقوه» برای سهام چین در سال 2024 رخ دهد، حتی اگر آنها در سال 2023 عملکرد ضعیفی داشتند.
او گفت که دومین اقتصاد بزرگ جهان احتمالاً شاهد بهبودی ملایمی خواهد بود که با تدابیر دولت مرکزی و چشم انداز بهبود صادرات حمایت می شود و افزود که بهبود فناوری جهانی احتمالاً به بهبود صادرات چین کمک می کند.
چن در مورد ژئوپلیتیک و انتخابات گفت که انتخابات در تایوان، هند و ایالات متحده در آستانه ایجاد تغییرات چشمگیر در ابعاد اقتصادی و دیپلماتیک منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) است.
او گفت اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید بازگردد، به دلیل ابهامات در مورد سیاست‌های تجاری و هزینه‌های مالی ایالات متحده، اعتماد سرمایه‌گذاران به طور بالقوه ممکن است از بین برود و بازارهای سهام تحت تأثیر قرار گیرد.


منبع: CNBC

۱۳ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۲۸۳
کد خبر : ۶۸,۲۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید