به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلار در قوی ترین هفته از سال 2022

پایگاه خبری فولاد ایران- دلار قوی ترین عملکرد هفتگی خود از سال 2022 را پس از ارقام بالاتر از حد انتظار تورم ایالات متحده که باعث موج هایی در بازارهای جهانی شد، داشت. ارز ایالات متحده در برابر سبدی متشکل از شش ارز از روز دوشنبه 1.7 درصد تقویت شد که بهترین عملکرد هفتگی آن از سپتامبر 2022 است.
یورو و استرلینگ در روز جمعه به‌ترتیب 1.0642 دلار و 1.245 دلار در برابر دلار به ضعیف‌ترین سطوح خود از نوامبر تا کنون سقوط کردند. کاهش پوند همچنین به افزایش 0.9 درصدی سهام بریتانیا در روز جمعه کمک کرد، زیرا FTSE 100، که شرکت‌های تشکیل‌دهنده آن بیشتر درآمدهای خود را به دلار می‌برند، معاملات روز را کمی کمتر از یک رکورد بسته به پایان رساند.
افزایش این هفته در تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده - که در ماه مارس به بالاتر از حد انتظار 3.5 درصد رسید - معامله گران را وادار کرد تا پیش بینی کنند که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را یک واحد در سال جاری کاهش دهد. این در مقایسه با انتظارات کاهش شش چهارم در آغاز ژانویه است.
روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن است.
به گزارش 
فولاد ایران، دلار در زمان تشدید عدم اطمینان ژئوپلیتیکی به عنوان دارایی امن سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود. تقویت پایدار دلار می تواند برای کشورهایی که به دنبال کاهش نرخ ها بدون تضعیف ارزهای خود و تسریع افزایش قیمت هستند، مشکلاتی ایجاد کند.
چشم انداز با افزایش قیمت نفت پیچیده شده است، به طوری که قیمت نفت خام برنت برای اولین بار از اکتبر در روز جمعه به بالای 92 دلار در هر بشکه رسید، زیرا نگرانی ها از گسترش درگیری در خاورمیانه افزایش یافته است.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶
تعداد بازدید : ۱۲۸
کد خبر : ۶۹,۱۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید