به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پول های روسیه به نفع اوکراین

پایگاه خبری فولاد ایران-ایالات متحده پیشنهاد داده است که ده ها میلیارد یورو از بدهی اوکراین را از طریق سودهای آتی حاصل از دارایی های دولتی روسیه که توسط کشورهای غربی مسدود شده است، تامین کند. از زمانی که مسکو در فوریه 2022 تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، گروه کشورهای G7 بر سر این موضوع که با 260 میلیارد یورو دارایی روسیه در توقیف شده توسط غرب چه باید بکنند، مذاکره می کنند.
واشنگتن از ایده مصادره سود آنها و تحویل آن به اوکراین حمایت کرده است، ایده ای که مقامات اروپایی از آن بیم دارند که قوانین بین المللی را نقض کند و بازارهای مالی را بی ثبات کند. کشورهای اتحادیه اروپا ترجیح می دهند فقط سود حاصل از دارایی های اصلی را به کیف بدهند. اما موضوع استفاده از ذخایر روسیه برای کمک به کیف در ماه‌های اخیر فوری‌تر شده است، زیرا جنگ در سومین سال خود قرار دارد و کمک‌های اضافی ایالات متحده به اوکراین در کنگره متوقف شده است.
دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل، روز چهارشنبه در کیف گفت: «ما در نقطه‌ای هستیم که باید هر راه ممکنی را برای به حداکثر رساندن ارزش ذخایر راکد برای اوکراین بررسی کنیم». این پیشنهاد قرار است هفته آینده در حاشیه نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن توسط وزرای دارایی G7 مورد بحث قرار گیرد.
به گزارش 
فولاد ایران، بسیاری از پول های منجمد روسیه در اتحادیه اروپا است، از جمله حدود 190 میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه که در Euroclear، یک سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار مستقر در بروکسل، نگهداری می شود. اینها از زمان شروع جنگ 3.85 میلیارد یورو سود داشته اند و کشورهای اتحادیه اروپا در مورد استقرار این سود برای کمک به اوکراین بحث می کردند. بر اساس یک طرح اتحادیه اروپا که هنوز توسط 27 کشور عضو اتحادیه تصویب نشده است، بیشتر سودهای آینده برای خرید تسلیحات برای مقامات در کیف استفاده می شود، در حالی که برخی از آنها برای بازسازی کشور جنگ زده صرف می شود. با اضافه شدن پیشنهاد ایالات متحده به این ترکیب، مصالحه احتمالی استفاده از بخشی از سود برای خرید و بازسازی تسلیحات و بخشی از آن برای حمایت از بدهی خواهد بود.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۱۱۹
کد خبر : ۶۹,۱۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید