به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونق نفت و گاز ایالات متحده چالشی برای اهداف اقلیمی

پایگاه خبری فولاد ایرانطی دو سال گذشته، ایالات متحده علیرغم توسعه ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر، تولید نفت و گاز خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن بر انرژی روسیه، جهان با کمبود انرژی مواجه شد و بسیاری از کشورها امنیت انرژی خود را در خطر دیدند. این امر باعث شد بسیاری از کشورها در آمریکای شمالی، اروپا و سایر نقاط جهان به دنبال منابع انرژی جایگزین باشند تا اطمینان حاصل کنند که نفت و گاز کافی برای تامین نیازهای خود دارند.
علیرغم ایجاد محدودیت برای توسعه عرضه نفت خام ایالات متحده و حمایت قوی از انتقال سبز، کمبودها باعث شد که پرزیدنت بایدن از شرکت های نفت و گاز بخواهد تولید خود را برای کمک به کاهش اتکا به روسیه و تضمین امنیت انرژی ایالات متحده افزایش دهند.
به گزارش 
فولاد ایران، تولیدکنندگان سوخت فسیلی در سرتاسر جهان اکنون در مسیری قرار دارند که تا سال 2030 مقدار نفت و گاز استخراج شده از پروژه های اخیراً تأیید شده را تقریباً چهار برابر کنند.
آژانس بین المللی انرژی (IEA) بارها اعلام کرده است که اگر جهان امیدوار باشد که گرمایش زمین را به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کند، هیچ زیرساخت جدیدی برای نفت و گاز ایجاد نخواهد شد. این محدودیتی است که 196 طرف در هنگام امضای توافقنامه پاریس بر سر آن توافق کردند، از جمله ایالات متحده، با این حال، از زمانی که آژانس بین المللی انرژی در سال 2021 این را اعلام کرد، حدود 20 میلیارد بشکه نفت و گاز جدید کشف شده است. دانشمندان اکنون معتقدند که اگر توسعه منابع نفت و گاز ادامه داشته باشد، در عرض یک دهه می توان از حد گرمایش 1.5 درجه سانتی گراد فراتر رفت.
در شش سال گذشته، ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در تاریخ نفت تولید کرده است. در سال 2023، ایالات متحده با استخراج بیش از هر زمان دیگری نفت و گاز، با حدود 12.9 میلیون بشکه در روز، رکورد شکست. این بیش از دو برابر مقداری است که ایالات متحده فقط یک دهه پیش تولید می کرد و در پی وعده های جاه طلبانه پرزیدنت بایدن در زمینه آب و هوا رخ داد. ایالات متحده همچنین رکوردهای تولید گاز را در سال گذشته به دنبال توسعه چندین پایانه گاز جدید شکست و تعداد بیشتری نیز در دست ساخت است. انتظار می رود صادرات LNG ایالات متحده در چهار سال آینده بر اساس خط لوله فعلی دو برابر شود.
اگرچه افزایش تولید نفت و گاز ایالات متحده در پی کمبودهای احساس شده به دلیل تحریم های انرژی روسیه به طور گسترده پذیرفته شد، اما احتمالاً این یک روند کوتاه مدت نیست. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، ایالات متحده انتظار دارد در سال های 2024 و 2025 به رکوردهای بالاتری برای تولید نفت خام دست یابد. انتظار می‌رود تا پایان سال، تولید نفت آمریکا با 290 هزار بشکه افزایش به 13.21 میلیون بشکه در روز برسد. دولت انتظار دارد تا سال 2050 به تولید نزدیک به رکورد نفت و گاز ادامه دهد که میزان زیادی از گازهای گلخانه ای را تولید خواهد کرد. به نظر می‌رسد این استراتژی با وعده‌های جاه‌طلبانه جو بایدن در تضاد باشد و می‌تواند اهداف توافق پاریس را در سطح جهانی در معرض خطر قرار دهد.
اقدامات ایالات متحده به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان، تأثیر قابل توجهی بر گذار سبز جهانی خواهد داشت. بر اساس یافته‌های یک گزارش اخیر، انتظار می‌رود حدود یک سوم توسعه برنامه‌ریزی شده نفت و گاز جهان از هم اکنون تا سال 2050 در ایالات متحده انجام شود.
سه اجلاس اخیر اقلیم COP بر نیاز کشورهای با درآمد بالا برای حمایت از کشورهای در حال توسعه در ایجاد صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و تشویق آنها به ترک نفت و گاز در زمین تأکید کرده است. با این حال، بعید است که کشورهای فقیرتر با پتانسیل بهره مندی از تولید نفت و گاز از درآمدهای سوخت فسیلی به نفع یک گذار سبز صرف نظر کنند، زمانی که ایالات متحده (و سایر کشورهای ثروتمند) به کسب درآمد از تولید نفت و گاز ادامه دهند.
علیرغم شور و شوق زیاد در مورد راه اندازی گسترده ترین سیاست آب و هوایی تا به امروز - قانون کاهش تورم 2022 - ایالات متحده نتوانست انتشار کربن خود را به میزان لازم برای دستیابی به اهداف آب و هوایی خود کاهش دهد. به دنبال افزایش سرمایه گذاری در انرژی سبز، انتشار گازهای گلخانه ای در ایالات متحده در سال گذشته حدود دو درصد کاهش یافت، که به تسریع انتقال سبز دولت بایدن کمک کرد. با این حال، این رقم بسیار کمتر از نرخ مورد نیاز برای دستیابی به هدف دولت برای کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده تا سال 2030 در مقایسه با سطوح سال 2005 است. از آنجایی که تولید نفت و گاز این کشور همچنان در حال افزایش است، بسیار بعید است که ایالات متحده به اهداف آب و هوایی خود دست یابد، حتی اگر به توسعه سریع منابع تجدیدپذیر خود ادامه دهد، که تأثیر مخربی بر اهداف آب و هوایی جهانی خواهد داشت.


منبع: Oilprice

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۱۲۴
کد خبر : ۶۹,۱۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید