به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درگیری در خاورمیانه باعث فرار به سمت دارایی های امن تر

پایگاه خبری فولاد ایران- یک مقام ارشد مالی صندوق بین المللی پول هشدار داده است که خطر یک درگیری گسترده تر در خاورمیانه، افزایش قیمت دارایی های پرریسک تر را به عقب می اندازد. گزارش ثبات مالی جهانی صندوق که روز سه‌شنبه منتشر شد، می‌گوید انتظارات مبنی بر اجتناب اقتصاد جهانی از رکود بسیار ترسناک، قیمت دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه با درجه پایین‌تر را از ابتدای سال افزایش داده است. اما در ابتدای سال شاهد خوش بینی زیادی در بازارها بودیم. توبیاس آدریان، مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق، گفت: این انتظار برای یک فرود نرم در سطح جهانی وجود داشت که تورم به هدف بازگردد.
او افزود که هزینه های وام دهی "به میزان قابل توجهی" کاهش یافته است، اما تجمع اخیر "ریسک" ممکن است به زودی به پایان برسد.
بازارهای سهام جهانی سقوط کردند و ارزهای آسيایی روز سه شنبه در بحبوحه کاهش امیدها برای کاهش سریع نرخ بهره آمریکا و ترس از تشدید تنش ها در خاورمیانه سقوط کردند.
به گزارش 
فولاد ایران، روز جمعه، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده - فشارسنج اصلی هزینه های استقراض جهانی - از 4.56 درصد به 4.5 درصد کاهش یافت. آدریان گفت که قیمت نفت عامل مهمی در تعیین چشم انداز ثبات مالی خواهد بود. قیمت بنچمارک نفت برنت اندکی کاهش یافته است اما نزدیک به 90 دلار در هر بشکه باقی مانده است و طی ماه گذشته بیش از 6 درصد افزایش داشته است. او گفت: «خطر این است که قیمت نفت بالاتر منجر به افزایش بیشتر قیمت کالاها به طور گسترده‌تر شود، که تورم را تحت فشار قرار می‌دهد و سپس باعث تغییر موضع در سیاست پولی می‌شود.» آدریان گفت که او همچنین انتظار دارد که اختلالات زنجیره تامین به واردکنندگان نفت، مانند اکثر کشورهای اروپایی، بیشتر از تولیدکنندگانی مانند ایالات متحده ضربه بزند.


منبع: فایننشال تایمز

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۱۱۵
کد خبر : ۶۹,۲۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید