به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد 5.3 درصدی بالاتر از انتظارات اقتصاد چین در سه ماهه اول

پایگاه خبری فولاد ایران- آمار رسمی منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه اول سریعتر از حد انتظار رشد کرده است.
به گزارش 
فولاد ایران، تولید ناخالص داخلی در دوره ژانویه تا مارس 5.3 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد که سریعتر از رشد 5.2 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و رشد 4.6 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان مورد نظرسنجی رویترز بود.
بر اساس سه ماهه، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول 1.6 درصد رشد کرد، در حالی که انتظارات نظرسنجی رویترز 1.4 درصد و رشد تجدید نظر شده در سه ماهه چهارم 1.2 درصد بود. پکن هدف رشد 2024 را حدود 5 درصد تعیین کرده است.
ژیوی ژانگ، رئیس و اقتصاددان ارشد در Pinpoint Asset Management گفت که رشد تا حدی ناشی از تقاضای خارجی بوده است، زیرا حجم صادرات سالانه 14 درصد رشد کرده است.
او خاطرنشان کرد که بانک جمهوری خلق چین PBOC در روز سه‌شنبه نرخ تثبیت یوان چین در برابر دلار آمریکا را 7.1028 تعیین کرد، این نرخ ضعیف‌تر از 7.0979 در روز دوشنبه است که نشان می‌دهد دولت ممکن است مایل به تحمل انعطاف‌پذیری بیشتر در نرخ ارز باشد. ارز ضعیف باعث می شود صادرات یک کشور ارزان تر و مطلوب تر شود.
پس از انتشار داده ها، یوان فراساحلی اندکی تقویت شد اما در اوایل روز سه شنبه عقب نشینی کرد و در برابر دلار آمریکا در 7.2724 معامله شد.
تولید صنعتی در ماه مارس نسبت به سال قبل 4.5 درصد رشد کرد که انتظارات 6 درصدی را از دست داد. فروش خرده‌فروشی نسبت به سال قبل 3.1 درصد رشد کرد که کمتر از انتظارات 4.6 درصدی بود.
بخش املاک و مستغلات چین با کاهش 9.5 درصدی سالانه در سه ماهه اول، به ضعف خود ادامه داد.


منبع: CNBC

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۱۲۹
کد خبر : ۶۹,۲۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید