به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تشدید بحران مسکن در چین

پایگاه خبری فولاد ایران- ارزش اوراق قرضه گروه املاک دولتی وانکه چینVanke  در جدیدترین شیوع استرس در بخش دارایی مشکل دار این کشور کاهش یافته است. وانکه، دومین توسعه ‌دهنده بزرگ در چین از نظر فروش، مورد حمایت دولت است و با وجود موجی از نکول‌ها در این بخش از زمان فروپاشی اورگراند در سال 2021، رتبه‌بندی درجه سرمایه‌گذاری را حفظ کرده است.
اما این شرکت در هفته‌های اخیر به نقطه کانونی کاهش رشد دارایی تبدیل شده است که فشار بر سیاست‌گذاران در پکن را افزایش داده است. مؤسسه رتبه‌بندی مودی عصر دوشنبه درجه سرمایه‌گذاری این شرکت را پس گرفت و سایر رتبه‌ بندی اوراق قرضه آن را کاهش داد. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد «معیارهای اعتباری، انعطاف‌پذیری مالی و بافر نقدینگی» شرکت طی 12 تا 18 ماه آینده ضعیف شود.
این آژانس رتبه‌ بندی به «کاهش فروش قراردادی» اشاره کرد و برآورد کرد که فروش در دو ماه اول سال، 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 34.5 میلیارد Rmb (4.8 میلیارد دلار) رسیده است.
به گزارش فولاد ایران، بخش املاک چین که معمولاً بیش از یک چهارم فعالیت اقتصادی را به خود اختصاص می دهد، بیش از دو سال است که با تأخیر در ساخت و ساز و مشکلات مالی توسعه دهندگان پس از سرکوب دولت بر اهرم های مالی دست و پنجه نرم کرده است. بر اساس داده های اداره ملی آمار، قیمت خانه های جدید در شهرهای بزرگ از ژوئن ماه به ماه کاهش یافته است. مسائل مربوط به وانکه، که بخشی از آن متعلق به مترو دولتی در شهر جنوبی شنژن است، نشان می‌دهد که تا چه حد ضعف‌های این بخش به شرکت‌هایی سرایت کرده است که قبلاً به‌عنوان بسیار باثبات و بخشی از تلاش‌های دولت برای احیای فعالیت‌ها شناخته می‌شدند.
موسسه رتبه بندی فیچ در ماه اکتبر رتبه Vanke را از سه گانه B پلاس به سه گانه B کاهش داد و دلیل آن فروش ضعیف تر از حد انتظار بود. توسعه‌دهندگان املاک چینی در دهه گذشته وام‌ های سنگینی را در بازارهای بین‌المللی گرفتند، اما بسیاری از آنها در بحث‌های بازپرداخت قفل شده‌اند و برای یافتن منابع مالی تلاش کرده‌اند.


منبع: فایننشال تایمز

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۳۰۰
کد خبر : ۶۹,۵۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید