به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رونمایی چین از طرح نجات املاک

پایگاه خبری فولاد ایران – با اعلام یک بسته 300 میلیارد یوانی (41 میلیارد دلاری) برای حمایت از خریدهای دولتی مسکن فروخته نشده، به نظر می رسد دولت چین در نهایت شلیک بزرگ را برای مقابله با رکود سه ساله در بازار املاک و مستغلات این کشور رها کرده است. اما در حالی که اقدامات جدید ممکن است نقطه عطفی در بحرانی باشد که بر اقتصاد چین سنگینی کرده است، تحلیلگران و اقتصاددانان معتقدند که صدها میلیارد یوان نیز برای حل این معضل کافی نزدیک نیست.
هری مورفی کروز، اقتصاددان در مودی آنالیتیکس گفت: «این یک قطره در اقیانوس با توجه به مقیاس سهام فروخته نشده است.» گلدمن ساکس هفته گذشته تخمین زد که بر اساس هزینه، چین 30 تریلیون یوان موجودی مسکن فروخته نشده، شامل زمین و آپارتمان های تکمیل شده دارد - معادل 10 برابر مقدار فروخته شده در سال گذشته.
در حالی که تخمین‌ها از موجودی مسکن فروخته‌ نشده چین متفاوت است، بودجه‌ای که بانک خلق چین در روز جمعه معرفی کرد، قرار است از طریق بانک‌ها برای کمک به شرکت‌های دولتی محلی در خرید املاک فروخته نشده وام داده شود.
به گزارش فولاد ایران، اقدامات جدید که در روز جمعه منتشر شد، شامل حذف نرخ بهره وام مسکن و کاهش پیش ‌پرداخت‌های اولیه خریداران خانه نیز می‌شد، نشان‌دهنده نیاز به احیای فوری بازاری است که برای چندین دهه رشد اقتصادی و ثروت خانوارها را در چین تثبیت کرده بود. اما این اقدام همان احتیاط را برجسته کرد که چندین سال پیش باعث شد تا سیاستگذاران در میان ترس از افزایش بیش از حد توسعه، توسعه دهندگان خصوصی را مهار کنند.
لئونارد لاو، تحلیلگر ارشد اعتباری در Lucror Analytics در سنگاپور گفت: «این مانند بحران بزرگ مالی نیست که در آن فدرال رزرو برای خرید همه دارایی‌های مشکل‌دار موسسات مالی وارد عمل می‌شود. آنچه چین در تلاش است انجام دهد بسیار هدفمندتر است و باید مراقب باشد که حباب را دوباره متورم نکند».


منبع: فایننشال تایمز

۵ خرداد ۱۴۰۳ ۰۶:۴۶
تعداد بازدید : ۳۵۴
کد خبر : ۶۹,۶۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید