به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فرصت‌ های اقتصادی دموکراتیک

پایگاه خبری فولاد ایران- در دوران اوج همه‌گیری، فایننشال تایمز از نیاز به یک «قرارداد اجتماعی جدید که به نفع همه باشد» و اصلاحات بنیادین برای معکوس کردن «جهت سیاسی غالب چهار دهه گذشته» نوشت. این قطعه اشاره کرد که، همانطور که منشور آتلانتیک و کنفرانس برتون وودز در طول جنگ جهانی دوم متبلور شدند، رهبران باید امروز برای به دست آوردن صلح اقدام کنند. به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اقتصادی، تجارت نیز باید بخشی از هر قرارداد اجتماعی باشد و دگرگونی خود را طی کند.
در این بیانیه آمده است که همکاری اقتصادی بین‌المللی باید «با هدف تضمین بهبود استانداردهای کار، پیشرفت اقتصادی و امنیت اجتماعی برای همه» دنبال شود. این فراخوانی برای سیاست اقتصادی قطره چکانی نیست، بلکه فراخوانی برای سیاست اقتصادی برای خدمت به منافع کارگران است.
سیاست تجاری مدت‌هاست که از رویکرد کاهشی پیروی می‌کند که در چهار دهه گذشته بسیار رایج بوده است. اما اگر تشخیص دهیم که تعویق به بازار محدودیت‌های خود را در حصول اطمینان از اینکه سیاست اقتصادی داخلی به نفع کارگران است دارد، باید محدودیت‌های آن را نیز بشناسیم تا در مورد تجارت نیز همین کار را انجام دهیم. به گزارش فولاد ایران، یک سیستم آزادسازی به کسب و کارهای سود محور کوتاه مدت اجازه می دهد تا سود خود را به حداکثر برسانند، اغلب از طریق مشارکت با یک خودکامه غیر بازاری برای پیشبرد این هدف. در حالی که سود و دستمزد مدیران افزایش یافت، کارگران عقب ماندند. در همین حال، تولید متمرکز رفتار انحصاری کشورهایی مانند چین را جسورتر کرد.
اقتصاد آمریکا اقتصاد باز بوده و هست. با این حال، این بدان معناست که کارگران آمریکایی به ویژه در معرض آسیب های ناشی از چنین رفتاری قرار داشتند. جوامع ویران شدند زیرا سیاست تجاری از پاسخگویی دموکراتیک جدا ماند. به همین دلیل است که رویکرد دولت بایدن هریس در تجارت، دموکراتیزه کردن فرصت های اقتصادی بوده است.
این به معنای دستیابی به کسانی است که به طور سنتی از بحث‌های تجاری کنار گذاشته شده‌اند. نه تنها آنها را به میز دعوت کنیم، بلکه صدای آنها را نیز با خود همراه کنیم تا بتوانند در این اقتصاد جهانی جدید شکوفا شوند.
ما همچنین مردم را در مرکز بررسی قوانین تجارت دیجیتال قرار می دهیم. کشورهای سراسر جهان در حال کشف چگونگی محافظت از داده های شهروندان خود هستند و قوانین تجاری باید از این تلاش ها حمایت کنند.

 

منبع: فایننشال تایمز

۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۲
تعداد بازدید : ۲۱۲
کد خبر : ۶۹,۶۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید