به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

زنگ هشدار مازاد تولید در بازار جهانی باتری

زنگ هشدار مازاد تولید در بازار جهانی باتری

 

پایگاه خبری فولاد ایران- بلومبرگ در گزارش جدیدی هشدار داده که موج کارخانه های تولید باتری در حال ساخت در سراسر جهان می تواند سلول های باتری بسیار بیشتری از نیاز بازار جهانی تولید کند. درست است که تقاضای باتری های لیتیوم یون به سرعت در حال رشد است، زیرا خودروسازان ناوگان خود را برقی می کنند و شرکت‌های برق نیز باتری‌های بزرگی را برای تثبیت شبکه برق نصب می‌کنند اما تعداد زیاد خطوط تولید در حال ساخت موجب می شود ظرفیت تولید باتری برای سال های باقیمانده از دهه جاری از تقاضا پیشی بگیرد.
به گزارش فولاد ایران،به طوری که تا پایان سال 2025، بیش از پنج برابر تعداد باتری های مورد نیاز جهان  تولید خواهد شد. قطعا این خبر خوبی برای خودروسازان و خریداران خودروهای برقی است، اما زمان چالش برانگیزی برای تازه واردان به صنعت باتری  خواهد بود.
از این رو شاید برخی از برنامه های راه اندازی کارخانه‌ها در سراسر جهان به دلیل ظرفیت مازاد این صنعت به تعویق بیفتد یا لغو شود. به عنوان مثال، شرکت فورد با استناد به بازار رقابتی خودروها  و باتری های خودروهای برقی، از برنامه های خود برای افزایش تولید خودروهای برقی عقب نشینی کرده و معتقد است این مشکل در همه جا از جمله امریکا مشهود خواهد بود.
از طرفی عناصر شیمیایی مورد استفاده برای ساخت باتری در حال تغییر است. از جمله باتری‌های لیتیوم فسفات برای تامین انرژی خودروهای برقی، به‌ویژه در میان خودروسازان چینی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مواد تشکیل دهنده این باتری ها ارزانتر از سلولهای استاندارد لیتیوم یونی هستند که از نیکل، منگنز و کبالت استفاده می کنند و این تغییر می تواند تقاضای این فلزات را در آینده به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


منبع: Mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۱۴۹
کد خبر : ۶۹,۸۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید