پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری در آستانه انتخابات نوامبر لفاظی های حمایت گرایانه خود را افزایش می دهند، مدیران صنعت گفتند، تعرفه های جدید اعلام شده توسط جو بایدن و پیشنهادی دونالد ترامپ، تورم را افزایش داده و به بخش حمل و نقل ایالات متحده آسیب می رساند.
به گزارش فولاد ایران، پرزیدنت بایدن ماه گذشته تعرفههای جدید گستردهای را بر واردات چین اعمال کرد، از جمله مالیات 100 درصدی بر خودروهای برقی، در حالی که رقیب جمهوریخواه او ترامپ متعهد شده است که 60 درصد تعرفه برای همه کالاهای وارداتی از چین و 10 درصد از سایر نقاط جهان اعمال کند.
مدیران حمل و نقل گفتند که این بر بار مصرف کنندگان و مشاغل آمریکایی اضافه می کند. تیم واندر پل، رئیس شرکت Peninsula Truck Lines، گفت: «هر زمان که آنچه را که به کشور وارد میشود و آنچه را که ما در نهایت ارسال میکنیم کاهش دهید، تأثیر منفی بر تجارت خواهد داشت.» "این یک هزینه تورمی است که حاشیه سودها را کاهش می دهد."
در فاصله کمی بیش از چهار ماه تا انتخابات ریاستجمهوری نوامبر، بایدن و ترامپ قول دادهاند از مشاغل تولیدی در برابر رقابت خارجی محافظت کنند. بایدن در ماه مه گفت که تعرفههای جدید «تضمین میکند که کارگران ما تحت تأثیر شیوههای تجاری ناعادلانه قرار نخواهند گرفت». او از تعرفههای جدید بر کالاهای چینی از جمله هزینه ۲۵ درصدی برای برخی محصولات فولادی و آلومینیومی رونمایی کرد.
ترامپ گفته است که در مسیر مبارزات انتخاباتی امسال «به تعرفهها معتقد است» و در دوران ریاستجمهوری خود جنگ تجاری را با چین به راه انداخت. رهبران صنعت حمل و نقل گفتند که این تعرفه ها در نهایت باعث مجازات مصرف کنندگان آمریکایی و افزایش هزینه های حمل و نقل خواهد شد. باب کاستلو، اقتصاددان ارشد و معاون ارشد انجمن های حمل و نقل آمریکا، گفت: «این مالیات بر مصرف کنندگان است که مطمئناً به صنعت آسیب می زند. نه تنها این، به دلیل تعرفهها ما شاهد افزایش قیمت کامیونها و تریلرهایی بودیم که میخریم.»
هشدارهای صنعت تنها دو هفته پس از آن است که مقامات فدرال رزرو پیش بینی کردند تورم ممکن است دوباره در سال جاری افزایش یابد و آنها را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره را در سال 2024 کاهش دهند. اختلالات زنجیره تامین کمک کرد تورم ایالات متحده در سال 2022 به بالاترین حد چند دهه گذشته برسد. بسیاری از اقتصاددانان و ارگان ها مانند دفتر بودجه کنگره، تعرفه ها قیمت های داخلی را افزایش می دهند و قدرت خرید مصرف کنندگان آمریکایی را کاهش می دهند. کسبوکارهای حمل و نقل همچنین میگویند که تلاشهای ایالات متحده با هدف استراتژیک واشنگتن در تلاش برای محدود کردن وابستگی به تولیدکنندگان چینی، در کوتاهمدت حجم واردات را کاهش میدهد، زیرا واردکنندگان مجبور به تعدیل هستند.
ریک لاگور، مدیر اجرایی حمل و نقل و لجستیک اینتک، در مورد تلاش برای تغییر جهت زنجیره تامین گفت: «این کاری نیست که یک شرکت بتواند خیلی سریع انجام دهد.» جسیکا کاهانک، سخنگوی انجمن راه آهن آمریکا، گفت که این سازمان "مخالف سیاست ها - از جمله تعرفه ها - است که دسترسی به بازارهای جهانی را محدود می کند."
نگرانی روسای حمل و نقل از تعرفههای جدید پس از این بیشتر شده که شاخص محمولههای بار کاس، معیاری برای محمولهها در آمریکای شمالی، در ماه مه به پایینترین حد در چهار سال گذشته رسید. شاخص مخارج این شرکت که کل دلارهای خرج شده برای حمل و نقل کالا را اندازه میگیرد، از زمان اوج خود در آگوست 2022 تقریباً 30 درصد کاهش یافته است. طبق دادههای انجمن راهآهن آمریکا، کل ترافیک باربری ایالات متحده برای پنج ماه اول سال 2024، در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023، 5 کاهش داشته است.
اگرچه سرمایه گذاری در تولید تراشه در حال رونق است، ایالات متحده در حال تجربه رکود تولید در بخش های دیگر است. کاهش تقاضا همچنین بر شرکتها فشار وارد میکند، به طوری که معیاری برای هزینه مصرفکننده برای کالاها در آوریل 2024 کاهش 0.4 درصدی ماه به ماه را نشان میدهد. بر اساس گزارش اداره فدرال آمار کار، بیکاری در بخش حمل و نقل و انبارداری بین آوریل تا مه از 4.7 درصد به 5.5 درصد افزایش یافته است.
لاگور گفت: «در طول همهگیری، تقاضای زیادی وجود داشت که افراد زیادی شرکتهای حمل و نقل را راهاندازی کردند و شرکتهای بزرگتر داراییهای بیشتری را به صورت آنلاین قرار دادند. ما شاهد کاهش تقاضای زیادی در سال جاری بودهایم، بنابراین انتظار داریم پیش از بهبود شرایط، شاهد خروج شرکتهای بیشتری از بازار باشیم.»
منبع: فایننشال تایمز