به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در سپتامبر

پایگاه خبری فولاد ایران- استراتژیست مورگان استنلی روز جمعه گفت: فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا ممکن است در ماه سپتامبر به سمت کاهش نرخ بهره حرکت کنند زیرا داده های کلیدی نشانه های بیشتری از کاهش تورم در ایالات متحده و منطقه یورو ارائه می دهد.
اندرو شیتس، گفت که در بحبوحه شاخص قیمت مصرف کننده و داده های بازار کار اخیر در ایالات متحده و اروپا، ما خوشبین تر هستیم که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهند.
این دو بانک مرکزی در اوایل ماه جاری نشانه‌هایی از واگرایی در سیاست‌های پولی را نشان دادند. بانک مرکزی اروپا اولین کاهش نرخ بهره خود را در تقریباً پنج سال اخیر اجرا کرد، در حالی که فدرال رزرو اصرار داشت که تورم ایالات متحده برای برداشتن گام مشابه بسیار بالا است.
به گزارش فولاد ایران، تورم منطقه یورو در ماه می با افزایش 0.2 درصدی بر مبنای ماه به ماه به 2.6 درصد رسید. به دلیل تأثیرات پایه بازار انرژی و کاهش حمایت دولت در سراسر بلوک، نوسانات مورد انتظار بود.
در همین حال، تورم ایالات متحده در ماه مه ثابت بود اما 3.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این بهبودی نسبت به رشد ماهانه 0.1 درصدی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند.
بازارها در حال حاضر منتظر شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ماه می هستند که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است و در صبح جمعه منتشر می شود.
اکثر اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز اکنون پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را از محدوده فعلی 5.25 درصدی خود به 5.50 درصد در سپتامبر امسال کاهش خواهد داد و کاهش بیشتری در اواخر سال پیش‌بینی می‌شود. همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در ماه های سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را کاهش دهد.


منبع:  CNBC

۱۰ تیر ۱۴۰۳ ۰۸:۰۳
تعداد بازدید : ۳۵۰
کد خبر : ۷۰,۰۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید