به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار به بانک های مرکزی بابت کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره

پایگاه خبری فولاد ایران- بانک تسویه بین‌المللی هشدار داده است که بانک‌های مرکزی باید از کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره به دلیل خطر شعله‌ور شدن مجدد تورم اجتناب کنند. سازمان بانک‌های مرکزی مستقر در بازل در گزارش سالانه خود اعلام کرد که با کاهش تورم و انعطاف‌پذیر ماندن رشد، به‌نظر می‌رسد اقتصاد جهانی «فرود آرام» داشته باشد. اما این نهاد از تعیین‌کنندگان نرخ‌ها خواست تا «سطح بالایی برای تسهیل سیاست‌ها» تعیین کنند و در مورد خطر در زمینه‌هایی مانند قیمت خدمات و رشد دستمزدها و همچنین نیاز به حفظ فضایی برای کاهش هزینه‌های استقراض در این رویداد هشدار داد. این نهاد همچنین هشدار داد که سیستم مالی به ویژه در برابر سطوح بالای بدهی عمومی و کاهش قیمت املاک تجاری آسیب پذیر است. BIS گفت: «کاهش زودهنگام نرخ می‌تواند فشارهای تورمی را مجدداً شعله‌ور کند و یک معکوس سیاست پرهزینه را ایجاد کند.»
فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا به دلیل کندی در واکنش در سال های 2021 و 2022 به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفتند، زیرا اختلالات زنجیره تامین در پی همه گیری جهانی و افزایش قیمت انرژی به ایجاد بزرگترین افزایش تورم در یک نسل منجر شد.
BIS به مقامات ارشد هشدار داد که مراقب بازگشت فشارهای تورمی باشند، حتی در حالی که برخی بانک‌های مرکزی از قبل شروع به کاهش سیاست‌های خود کرده بودند. بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن شروع به کاهش نرخ بهره کرد در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو هزینه های استقراض را در ماه سپتامبر کاهش دهد. به گزارش فولاد ایران، در حالی که تورم به طور پیوسته کاهش یافته است، اما در بسیاری از نقاط جهان از جمله در ایالات متحده و منطقه یورو بالاتر از اهداف بانک مرکزی باقی است، اگرچه در بخش‌هایی از شرق آسیا، از جمله چین، کمتر است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۱ تیر ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸
تعداد بازدید : ۳۱۰
کد خبر : ۷۰,۰۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید