به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صنعت باتری اروپا تحت تاثیر کندی فروش خودروهای الکتریکی و رقابت چین

پایگاه خبری فولاد ایران- صنعت باتری نوپای اروپا در حال فروپاشی از کندی جهانی در فروش خودروهای برقی است و شرکت‌ها را مجبور می‌کند پروژه‌هایی را که می‌توانست بیش از 2 میلیون خودروی برقی را برای یک سال تامین کند، لغو یا به تعویق بیندازند.
به گفته شرکت مشاوره باتری لیتیوم SC Insights، جذب کند مصرف‌کننده و رقابت از سوی تولیدکنندگان چینی منجر به عقب‌نشینی در برنامه‌های سرمایه‌گذاری برای حدود 158 گیگاوات ساعت پیش‌بینی تولید در منطقه از ابتدای سال شده است. اندی لیلاند، مدیر عامل SC Insights گفت: «سازندگان خودرو در اروپا باتری سفارش نمی‌دهند.» فقدان برنامه‌ریزی بلندمدت توسط دولت‌ها و خودروسازان اروپایی به این معنی است که «چینی‌ها بخش‌های بزرگی از صنعت باتری را در اختیار خواهند گرفت».
بر اساس داده های CRU Group، یک شرکت اطلاعات تجاری کالا، در نشانه ای از بدتر شدن تقاضا، فروش خودروهای باتری تنها در ماه مه نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش یافت. استارت‌آپ‌های باتری در اروپا نیز در ماه‌های اخیر با یک سری شکست‌های بزرگ مواجه شده‌اند.
Northvolt، شرکت منطقه ای برای تولید باتری داخلی، هفته گذشته یک بررسی استراتژیک را آغاز کرد که بر اساس آن کارخانه‌های جدید در آلمان، کانادا و سوئد ممکن است به تعویق بیفتند. پاورکو، بازوی باتری فولکس واگن، سال گذشته تصمیم برای ساخت چهارمین کارخانه باتری در اروپا را پس از شروع در سال 2021 تا سال 2030 به مدت نامحدود به تعویق انداخت. حتی برخی از شرکت های چینی از اروپا عقب نشینی کرده اند.
یکی از سرمایه‌گذاران پیشرو در خودروسازان و گروه‌های زنجیره تامین خودروهای برقی گفت: «صنعت باتری در اروپا یکی از رویاهای بزرگ و پول کلان بود اما اکنون تغییر در حال رخ دادن است.
به گزارش 
فولاد ایران، یکی دیگر از مشکلاتی که تولیدکنندگان اروپایی با آن مواجه هستند، تمرکز آنها بر روی باتری‌های گران‌تر و دوربردتر است که از نیکل و کبالت استفاده می‌کنند. باتری‌های ارزان‌تر لیتیوم آهن فسفات که تولیدکنندگان چینی در آن‌ها تخصص دارند، همچنان در حال بهبود و ارزان‌تر شدن هستند و خودروسازان را وادار به تجدیدنظر در مورد مناسب بودن این باتری‌ها برای بازار اروپا کرده است.
نشانه هایی وجود دارد که خودروسازان اروپایی به رقبای کره جنوبی روی آورده اند. سامسونگ SDI سفارشات BMW از دست رفته توسط Northvolt را دریافت کرده است، در حالی که روز سه شنبه رنو قراردادی چند میلیارد دلاری با LG Energy Solution برای باتری های LFP تولید شده توسط گروه کره جنوبی در لهستان اعلام کرد. اکنون برای سازندگان باتری اروپایی، سوال این است که آیا اصلاً آینده ای دارند یا خیر.


منبع: فایننشال تایمز

۱۹ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۲۰۳
کد خبر : ۷۰,۱۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید