پایگاه خبری فولاد ایران- توماس ادیسون در سال 1913 معتقد بود: «کتابها به زودی در مدارس منسوخ میشوند.» او معتقد بود که فیلم سینمایی جایگزین متون و معلمان بهعنوان ابزار آموزشی میشود، و این اتفاق ظرف یک دهه خواهد افتاد.
شاید بهتر این است که بگوییم هوش مصنوعی ai شیوه های مدرسه را متواضعانه تر بهبود ببخشد. فنآوران تمایل دارند تحصیلات معاصر را به عنوان یک دایناسور ببینند، سازشی بین کارایی و کیفیت که مدتها پیش مؤثر بوده است، اما اکنون نابههنجار به نظر میرسد. معلمان با کلاس های 30 دانش آموز یا بیشتر به ناچار مجبور می شوند بیشتر وقت خود را صرف ارائه مطالب با سرعت و سطح دشواری کنند که مناسب یک کودک معمولی است. برخی از کودکان بدون زحمت بر مطالب مسلط می شوند و در خطر بی حوصلگی قرار می گیرند. دیگران به کمک زیادتری نیاز دارند و تعدادی از آنها در نهایت عقب خواهند ماند.
به گزارش فولاد ایران، در پایان سال تحصیلی تقریباً همه پیشرفت می کنند، حتی اگر به سطح کلاس نرسیده باشند. تقویتکنندهها مدتهاست که قول دادهاند که فناوری میتواند این سیستم آموزشی را تغییر دهد و رویکردی «شخصیشده» ایجاد کند. نرم افزار آموزشی با وابستگی کودکان به معلمان انسانی، در تئوری می تواند به هر دانش آموزی اجازه دهد تا با سرعت خودش یاد بگیرد. و این سرعت میتواند برای همه سریعتر باشد.
به نظر میرسد که آخرین پیشرفتها در زمینه هوش مصنوعی این دیدگاهها را به نتیجه نزدیکتر میکند. چت رباتها میتوانند نرمافزار آموزشی را جذابتر و ارزانتر بسازند. ابزارهای یادگیری الکترونیکی موجود تا حد زیادی به کودکانی که ریاضیات، سواد پایه و برخی علوم را مطالعه می کنند، خدمت می کنند. جدیدترین تکرارهای ai شروع به ورود آموزش الکترونیکی به علوم انسانی نیز کرده است.
همه اینها ممکن است جذاب به نظر برسند، اما در گذشته ایده های فناوری در مورد تحصیل در مدرسه با شرایط سخت مواجه شده اند. یک مشکل آشکار این است که ai مولد هنوز برای این هدف مناسب به نظر نمی رسد.
چالش مهم دیگر انگیزه است. مشکل این است که هر زمان که جوانان به تنهایی مطالعه می کنند، همیشه گروهی وجود دارند که کار زیادی انجام نمی دهند. جاستین رایش از Teaching Systems Lab در mit می گوید، واضح نیست که انواع جدیدی از هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کنند. صحبت کردن با روبات ها خسته کننده است. دلیل اینکه دانش آموزان جبر را یاد می گیرند این است که معلم خود را دوست دارند و به همسالان اطراف خود اهمیت می دهند.
حتی منتقدان اجازه می دهند جایی برای فن آوری های جدید در کلاس وجود داشته باشد. اما آنها استدلال می کنند که هوش مصنوعی به بهترین وجه برای تکمیل روش هایی که مدارس در حال حاضر کار می کنند استفاده می شود. در حال حاضر، محصولات محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی مانند MagicSchool و TeachMate به مربیان کمک میکنند تا به سرعت آزمونهای سریع را تولید کنند یا متون را در چندین تکرار متناسب با سطوح مختلف خواندن بازنویسی کنند.
دکتر رایش از میت میگوید مردم همیشه انتظار دارند که فناوری «روش همه چیز را تغییر دهد». واقع بینانه تر است که انتظار داشته باشیم که فناوری با کمک به مدارس در انجام کارهایی که برای نسل ها انجام داده اند، یادگیری را بهبود بخشد.
منبع: اکونومیست