به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

در صورت کنار رفتن بایدن از رقابت های ریاست جمهوری چه اتفاقی می افتد؟

پایگاه خبری فولاد ایران- پرزیدنت جو بایدن از درون حزب خود تحت محاصره است، زیرا دموکرات‌های بیشتری - در خلوت و علنا - از او می‌خواهند که به تلاش برای انتخاب مجدد خود در پی مناظره مخرب خود علیه دونالد ترامپ پایان دهد.
به گزارش فولاد ایران، تلاش های بایدن برای تقویت اعتماد به نامزدی اش نتوانست شکاف فزاینده بین او و حزبش را پر کند. بایدن روز سه‌شنبه گفت که ممکن است «شرایط پزشکی»، او را مجبور کند که در تصمیم خود برای ماندن در رقابت تجديدنظر کند.
روز چهارشنبه آزمایش کووید-۱۹ بایدن ۸۱ ساله مثبت شد. پزشکان او می گویند علائم او خفیف است.
به طور واقع بینانه، تنها راه جایگزینی بایدن در صدر جدول دموکرات ها در این مرحله از چرخه مبارزات انتخاباتی، این است که او به طور داوطلبانه کناره گیری کند.
پس از عبور از انتخابات مقدماتی، بایدن تقریباً رأی تمام بیش از 4000 نماینده حزب خود را به دست آورد. اگر بایدن کارزار انتخاباتی خود را قبل از شروع رای گیری پایان دهد، نمایندگان متعهد می توانند رای خود را برای نامزد جدید به صندوق بیندازند. طبق قوانین DNC، اگر هیچ یک از نامزدها اکثریت را در اولین رای گیری کسب نکرد، آنگاه بیش از 700 «نماینده فوق العاده» می توانند در رای گیری های بعدی شرکت کنند.
سپس رای گیری تا زمانی ادامه می یابد که یک نامزد اکثریت ساده نمایندگان را به دست آورد.
اگر پس از به تعویق افتادن کنوانسیون در 22 آگوست، بایدن بمیرد، استعفا دهد یا دچار «ناتوانی» شود، آن‌وقت رئیس کمیته ملی دموکرات - جیمی هریسون در حال حاضر - با دموکرات‌های ارشد کنگره و انجمن فرمانداران دموکرات درباره جایگزینی وی مشورت خواهد کرد.
فشار فزاینده بر بایدن برای کناره‌گیری، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری را که بسیاری از کارشناسان و کارشناسان محتمل‌ترین گزینه برای جایگزینی او می‌دانند، مورد توجه قرار داده است.
هریس، مانند بایدن، در چهار سال گذشته با محبوبیت پایین دست و پنجه نرم کرده است. و جمهوری خواهان هم اکنون حملاتی را علیه او انجام می دهند و او را به شکست در شغل خود به عنوان "تزار مرزی" دولت متهم می کنند - حتی اگر این وظیفه به او داده نشده باشد.
دیگر دموکرات‌های برجسته، مانند فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام یا فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، به عنوان گزینه‌های بالقوه قوی‌تری برای هریس مطرح شده‌اند. اما تقریباً همه این چهره ها قبلاً گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد نخواهند شد.


منبع: CNBC

۳۰ تیر ۱۴۰۳ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۳۱۵
کد خبر : ۷۰,۲۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید