به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سالانه 500 میلیارد دلار، زیان تعرفه‌های جدید ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران – موسسه پترسون می گوید اگر جمهوری خواهان در انتخابات پیروز شوند و طبق وعده داده شده، تعرفه ها را افزایش دهند، فقیرترین آمریکایی ها بیشترین آسیب را خواهند دید.
به گفته اقتصاددانان موسسه پترسون، سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ به طور نامتناسبی به فقیرترین خانوارهای آمریکا ضربه می زند، که در صورت پیروزی نامزد جمهوری خواه و اعمال تعرفه بر همه کالاهای وارداتی از آمریکا، هزینه سالانه 500 میلیارد دلار را خواهند پرداخت. ترامپ قصد دارد 10 درصد مالیات بر تمام واردات آمریکا و 60 درصد مالیات بر کالاهایی که از چین وارد می شود، وضع کند. این تعرفه‌ ها برنامه ‌های او را برای تمدید یک سری از کاهش‌ های مالیاتی که او در زمان ریاست ‌جمهوری در سال 2017 ارائه کرده بود، پس از سال 2025، تأمین مالی می‌کند.
طیق گزارش این اندیشکده مستقر در واشنگتن، که روز دوشنبه منتشر شد، هر دو سیاست «تغییر سیاست مالیاتی» به شدت واپس‌ گرایانه بوده و باید تغییر کنند. این بار مالیاتی به دور از افراد مرفه و به سمت اعضای کم درآمد جامعه است. این مقاله توسط کیم کلاوزینگ و مری لاولی، هزینه مالیات های موجود به اضافه طرح های تعرفه ای ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری خود را 1.8 درصد از تولید ناخالص داخلی می داند.
به گزارش فولاد ایران، این سازمان هشدار می‌دهد که این برآورد آسیب‌های بیشتر از سوی شرکای تجاری آمریکا و سایر عوارض جانبی مانند از دست دادن رقابت ‌پذیری را در نظر نمی‌گیرد. در این مقاله آمده است که: «هزینه تعرفه‌های جدید پیشنهادی ترامپ تقریباً پنج برابر هزینه‌ های ناشی از شوک ‌های تعرفه ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۹ خواهد بود و هزینه‌های اضافی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار در سال برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.»
تعرفه های تجاری - به ویژه علیه پکن - یکی از ویژگی های اقتصادی اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ بود. جو بایدن، رئیس جمهور، رقیب ترامپ، آنها را لغو نکرد. بایدن هفته گذشته از تعرفه های اضافی بر صادرات فناوری سبز چین، از جمله مالیات 100 درصدی بر خودروهای برقی چینی، رونمایی کرد.
دولت ادعا می کند که یارانه های تولیدی پکن باعث افزایش عرضه جهانی می شود که شرکت های آمریکایی را مجبور به ترک تجارت می کند.
اقدامات بایدن و برنامه های ترامپ می تواند برای رای دهندگان بازی خوبی داشته باشد. اگرچه این عوارض قیمت های ایالات متحده را افزایش می دهد. آخرین نظرسنجی ماهانه FT-Michigan Ross نشان داد که اقلیت قابل توجهی فکر می کنند تعرفه ها برای محافظت از مشاغل ایالات متحده ضروری است. اکثریت در مورد تعرفه های شدیدتر بر چین موافق بودند. در همین حال، اقتصاددانان به طور فزاینده ای نگران هزینه برنامه های ترامپ برای تمدید عناصر قانون مالیات و مشاغل خود هستند که در سال 2017 معرفی شد و قرار است در سال 2025 منقضی شود. دفتر بودجه کنگره، ناظر مستقل مالی، گفت که این هزینه با در نظر گرفتن افزایش پرداخت ‌های بهره، تقریباً 5 تریلیون دلار طی 10 سال آینده خواهد بود.
در حالی که تیم ترامپ استدلال کرده است که دور دوم تعرفه ها می تواند هر شکاف مالی باقی مانده در تمدید کاهش مالیات را برطرف کند، مقاله موسسه پترسون ادعا می کند که درآمد حاصل از این عوارض در بهترین حالت به 2.75 تریلیون دلار می رسد.


منبع: فایننشال تایمز

۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۲۳۳
کد خبر : ۶۹,۵۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید