به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شی جین پینگ چین خواستار اقدامات سریعتر برای تقویت مصرف داخلی

پایگاه خبری فولاد ایران- شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواستار تسریع اقدامات برای تقویت مصرف داخلی شده است، زیرا نگرانی‌ها درباره اینکه دومین اقتصاد بزرگ جهان از اهداف رشد عقب ‌تر است، افزایش یافته است.
به گزارش 
فولاد ایران، رهبری چین روز سه‌شنبه با اشاره به تقاضای داخلی «ناکافی»، تسریع سیاست‌های مالی و پولی، از جمله استفاده از اوراق قرضه دولتی برای تأمین مالی هزینه‌ها و برنامه‌های محرک برای ارتقای تجهیزات صنعتی و کالاهای مصرفی را تأیید کرد.
به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، دفتر سیاسی، نهاد رهبری ارشد حزب کمونیست چین به ریاست شی، در پایان یک نشست گفت: "تمرکز سیاست های اقتصادی باید بیشتر به سمت سود مردم و ترویج مصرف معطوف شود."
این بیانیه به سیگنال‌هایی اضافه می‌کند که رهبری چین نگران رشد اقتصادی است که در سه ماهه دوم به 4.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که کندتر از سه ماه قبل و عقب‌تر از پیش‌بینی کل سال 5 درصد بود.
هفته گذشته، چین کاهش غیرمنتظره نرخ های بهره را اعلام کرد که نشانه دیگری از تلاش سیاست گذاران برای بهبود رشد ضعیف است و به دلیل کندی طولانی مدت در بازار املاک و مستغلات با مشکل مواجه شده است.
روز چهارشنبه، چین قرار است شاخص رسمی مدیران خرید خود را برای ماه ژوئیه منتشر کند، که انتظار می‌رود نشان دهنده فعالیت کمتر کارخانه‌ها باشد. توصیه‌ها برای تحریک تقاضا در بیانیه دفتر سیاسی در تضاد کامل با پیام پلنوم سوم کمیته مرکزی حزب کمونیست، یکی از مهم‌ترین نشست‌های سیاست‌گذاری آن که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، بود.
سیاستگذاران در سومین پلنوم که هفته گذشته برگزار شد، بر روی جاه‌طلبی‌های بلندمدت تضمین تسلط چین در فناوری و صنعت پیشرفته تمرکز کردند و اشاره چندانی به چگونگی افزایش تقاضای داخلی نکردند. شرکای تجاری چین از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا شکایت کرده‌اند که پکن در حال ترویج اقتصاد یک‌طرفه متمرکز بر صادرات کارخانه‌ها است در حالی که به اندازه کافی برای ترویج مصرف در میان شهروندان خود که اعتمادشان از بحران بخش املاک و پیامدهای همه‌گیری آسیب دیده است، انجام نمی‌دهد.
در حالی که دفتر سیاسی برنامه های فناوری پیشرفته پکن را تکرار کرد، گفت: سیاست های اقتصادی باید «ظرفیت مصرف و تمایل گروه های متوسط و کم درآمد را افزایش دهد». این بیانیه هیچ اشاره ای به اقدامات جدید برای افزایش مصرف نکرد، اما بر اجرای سریع تر اقداماتی که قبلاً اعلام شده بود، مانند انتشار اوراق قرضه و ارتقاء تجهیزات متمرکز بود.
در این بیانیه آمده است که خدمات همچنین باید در زمینه هایی مانند «فرهنگ، گردشگری، مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودکان» ترویج شود. تحلیلگران در Gavekal Dragonomics در یادداشتی در این هفته نوشتند که «سیاست اقتصادی و رشد در چین بار دیگر به طور کلی ناامید شده است، زیرا تقاضا برای محرک‌های مالی، کمک مالی و بسته اصلاحات شکست خورده است». آنها افزودند: «اولویت اصلی دولت همچنان سیاست صنعتی متمرکز بر تولید و فناوری است.
تحلیلگران Gavekal هشدار دادند که چین در خطر از دست دادن هدف اقتصادی خود در سال جاری با ترکیبی از تقاضای ضعیف و عرضه بیشتر است که فشار تورمی را در اقتصاد ایجاد می کند. گاوکال گفت: اقتصاد چین به صادرات پررونق متکی است، اما صادرات با افزایش واردات متعادل نشده است و می تواند تنش‌ها با شرکای تجاری را که ممکن است در ماه نوامبر در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اوج خود برسد، بیشتر کند.


منبع: فایننشال تایمز

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۲۲۶
کد خبر : ۷۰,۳۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید