به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

طرح اتحادیه اروپا در استراتژی تجارت و حمایت از اوکراین در صورت بازگشت ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران- کمیسیون اروپا یک گروه ویژه برای توسعه استراتژی در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا تشکیل داده است. این تیم در حال تجزیه و تحلیل پیامدهای بالقوه برای تجارت، حمایت از اوکراین و روابط با ناتو است.
به گزارش فولاد ایران، کمیسیون اروپا تیم ویژه ای از مقامات را برای آماده شدن برای بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید تشکیل داده است، زیرا اتحادیه اروپا استراتژی هایی را برای مقابله با تغییرات بالقوه چشمگیر در واشنگتن در مورد موضوعاتی مانند تجارت آزاد و حمایت از اوکراین، توسعه می دهد.
این تیم توسط دفتر ایلسه یوهانسون، دبیر کل کمیسیون اروپا تشکیل شده است و شامل تعداد بسیار کمی از مقاماتی است که به نمایندگی از ادارات مربوطه کمیسیون اروپا که با موضوعاتی مانند تجارت، رقابت و امور خارجی سروکار دارند.
بروکسل عمیقا نگران است که ترامپ از دومین دوره ریاست جمهوری خود برای اعمال تعرفه های دردناک بر صادرات اتحادیه اروپا، پایان دادن به حمایت نظامی و مالی آمریکا از اوکراین و اعمال فشار شدید بر کیف برای پذیرش شرایط مسکو برای پایان دادن به جنگ استفاده کند.
گفته می شود که متحدان اروپایی نیز نگران هستند که ترامپ تهدیدهای قبلی برای خروج ایالات متحده از ناتو یا تضعیف قابل توجه مفاد دفاعی متقابل برای کشورهایی را که معتقد است به اندازه کافی برای دفاع هزینه نمی کنند، دنبال می کند.
این کمیته قصد دارد در ماه سپتامبر کار خود را تشدید کند و تماس های خود را با دولت های اتحادیه اروپا برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و ایده ها در مورد ارزیابی آسیب پذیری بالقوه اتحادیه اروپا و راه های کاهش تصمیمات منفی گسترش دهد.
کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای انتخابات آمریکا آماده می شود و «همه گزینه های ممکن در حال بررسی است» و افزود که «متعهد به حفظ همکاری نزدیک با ایالات متحده است».
مقامات به فایننشال تایمز گفتند که گروه مشابهی از مقاماتی که برای دومین دوره ریاست جمهوری ترامپ آماده می شوند در وزارت خارجه آلمان تشکیل شده است.
گزارش ها حاکی از آن است که این گفتگوها در حالی صورت می گیرد که مقامات اتحادیه اروپا به دنبال تعامل با چهره های نزدیک به ترامپ و هریس، از جمله مایک پایل، معاون سابق رئیس جمهور مشاور اقتصادی و فیل گوردون، مشاور امنیت ملی او هستند.
از دیدگاه بروکسل، ریاست هریس ممکن است به معنای تداوم کامل بایدن نباشد، به ویژه در مورد کمک به اوکراین. وعده های ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی برای پایان فوری جنگ می تواند افکار عمومی ایالات متحده را در مورد مناقشه تحت تاثیر قرار دهد. اما بر اساس گزارش ها، گسترده ترین سوال کمیته این است که بازگشت ترامپ چه معنایی برای اقتصاد اتحادیه اروپا می تواند داشته باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۳ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۲۲۱
کد خبر : ۷۰,۳۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید