به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کمترین سرعت رشد تولید صنعتی چین در چهار ماه گذشته

پایگاه خبری فولاد ایران- تولید صنعتی چین در ماه ژوئیه با کمترین نرخ در چهار ماه گذشته رشد کرد و به نشانه‌هایی از شروع ضعیف سه ماهه سوم سال افزود. بر اساس داده‌های رسمی اداره ملی آمار در روز پنجشنبه، تولید صنعتی در ماه جولای نسبت به سال گذشته 5.1 درصد افزایش یافت که اندکی از افزایش 5.2 درصدی پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ و رشد 5.3 درصدی در ماه قبل فاصله داشت.
بیکاری در ماه جولای 5.2 درصد بود که نسبت به 5 درصد در ژوئن بالاتر بود. رئیس جمهور شی جین پینگ روی صنعت، به ویژه در بخش تولید با فناوری پیشرفته تمرکز کرده است تا اقتصاد چین را تقویت کند زیرا رکود سه ساله املاک به مصرف خانوارها ضربه زده و اعتماد سرمایه گذاران را تضعیف کرده است. دولت برای تثبیت بازار مسکن و احیای مجدد تقاضای خانوار اقداماتی افزایشی را اعلام کرده است، اما از محرک های سبک بازوکا خودداری کرده است.
به گزارش 
فولاد ایران، انتشار داده ها در ماه ژوئیه به دنبال نشانه های دیگر ضعف، از جمله فعالیت اندک کارخانه ها و صادرات بود، در حالی که وام های بانکی به اقتصاد واقعی برای اولین بار از سال 2005 کاهش یافت. تحلیلگران انتظار دارند پکن در ماه‌های آینده اقدامات تسهیل‌کننده بیشتری را انجام دهد، زیرا دولت تلاش می‌کند تا هدف رشد اقتصادی خود را برای کل سال 5 درصد تضمین کند.
رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه ژوئن 4.7 درصد بود که انتظارات را نادیده گرفت. NBS گفت: «بازیابی و بهبود مستمر اقتصاد هنوز با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است. فروش خرده‌فروشی در ماه جولای 2.7 درصد افزایش یافت که کمی قوی‌تر از انتظارات تحلیل‌گران برای افزایش 2.6 درصدی و فراتر از افزایش 2 درصدی ژوئن بود.»
انتشار داده ها نشان داد که سیاست گذاران تا به امروز نتوانسته اند مشکل اقتصاد دو مسیره چین را حل کنند، زیرا صادرات و تولید قوی در تضاد با تقاضای ضعیف خانوار است.


منبع: فایننشال تایمز

۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۱۸۴
کد خبر : ۷۰,۵۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید