به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعرفه 100 درصدی کانادا بر واردات خودروهای برقی ساخت چین

پایگاه خبری فولاد ایران- دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که تعرفه 100 درصدی بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال می کند که مطابق با تعرفه های ایالات متحده است و از برنامه های مشابه اعلام شده توسط کمیسیون اروپا پیروی می کند.
این اعلامیه به دنبال تشویق جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و وزرای کابینه در روز یکشنبه صورت گرفت. سالیوان قرار است روز سه شنبه اولین دیدار خود را از پکن انجام دهد.
ترودو گفت که کانادا نیز تعرفه 25 درصدی بر فولاد و آلومینیوم چین اعمال خواهد کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ماه مه تعرفه‌های جدیدی را بر خودروهای برقی چینی، باتری‌های پیشرفته، سلول‌های خورشیدی، فولاد، آلومینیوم و تجهیزات پزشکی وضع کرد.
سالیوان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده معتقد است که یک جبهه متحد و یک رویکرد هماهنگ در مورد این مسائل به نفع همه ما است.»
به گزارش فولاد ایران، بایدن گفته است یارانه‌های دولت چین برای خودروهای الکتریکی و سایر کالاهای مصرفی تضمین می‌کند که شرکت‌های چینی مجبور به کسب سود نیستند و به آنها مزیتی ناعادلانه در تجارت جهانی می‌دهد. این در حالی است که مقامات چینی استدلال می کنند که تولید آنها قیمت ها را پایین نگه می دارد و به گذار به اقتصاد سبز کمک می کند.
ترودو درباره تعرفه‌های جدید گفت: «ما این کار را به موازات سایر اقتصادهای سراسر جهان انجام می‌دهیم که می‌دانند این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم». تنها خودروهای الکتریکی ساخت چین که در حال حاضر به کانادا وارد می‌شوند، از تسلا هستند که در کارخانه شانگهای این شرکت ساخته شده‌اند.
گای سن ژاک، سفیر سابق کانادا در چین، گفت که کانادا می تواند انتظار تلافی جویانه از چین در صنایع دیگر را داشته باشد.


منبع: CNBC

۶ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۲۱۷
کد خبر : ۷۰,۶۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید