به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمریکا نیازمند کسی برای اتصال نقاط اقتصادی به هم

پایگاه خبری فولاد ایران- دیوار آبی قوی به نظر می رسد. (دیوار آبی Blue Wall  اصطلاحی است که توسط کارشناسان سیاسی برای اشاره به هجده ایالت ایالات متحده آمریکا و ناحیه کلمبیا استفاده می‌شود که حزب دموکرات در هر انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ در آن‌ها برنده شد.)
حتی قبل از کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو، نظرسنجی اوت نشان داد که کامالا هریس در سه ایالت نوسانی کلیدی غرب میانه – میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا، از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. این به توانایی او در هدایت روحیه خوش‌بینی به جای ترس و این واقعیت است که 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بخش‌های استراتژیک مورد حمایت دولت بایدن به مکان‌هایی مانند غرب میانه صنعتی رفته است. این سرمایه گذاری در مناطقی که بیشتر تحت تاثیر شوک های تجاری قرار گرفته اند، تصادفی نبود.
مردم اغلب از این به عنوان سیاست صنعتی یاد می کنند. اما شما همچنین می توانید آن را تفکر سیستمی بنامید، به این معنی که مشکلات را نه به صورت یکباره، بلکه به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر که نقاط را به هم وصل می کند تا با علل ریشه ای به جای علائم مقابله کند.
در این مورد، نقاط اقتصادی و سیاسی هستند و در موضوعات، جغرافیا و بخش‌های مختلف قرار می‌گیرند. تفکر سیستمی در زمینه هایی مانند استراتژی نظامی و مهندسی بسیار رایج تر از اقتصاد است. اما این چیزی است که هریس و تیمش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید از آن استقبال کنند.
تاکنون، سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور بر روی جزئیات کم بوده است. با این حال، در نهایت، تیم او باید شروع به اتصال نقاط در زمینه‌هایی مانند مسکن، مراقبت از کودکان، رقابت و سیاست‌های مالیاتی کند، اگر بخواهد واقعاً به مشکلات پیش روی اقتصاد ایالات متحده رسیدگی کنند.
بازار مسکن را در نظر بگیرید. هریس حق دارد بر نیاز به خانه های جدید تمرکز کند و مشوق های مالیاتی را برای سازندگان و خریداران و همچنین راه هایی برای حذف موانع منطقه بندی در نظر بگیرد. اما مسائل سیستمیک دیگری نیز وجود دارد که بازار را مخدوش می کند. فدرال رزرو، هر چند ناخواسته، با بالا نگه داشتن نرخ ها برای مدت طولانی تری در زمانی که قیمت ها نیز بالا مانده اند، یک نقطه خفقان بزرگ در بازار مسکن ایجاد کرده است. هیچ یک از اینها نمی تواند یا نباید در مسیر کمپین بزرگنمایی شود. اما برای ایجاد بهترین سیاست ها باید به روشی جامع درک شود.
همین امر در مورد مراقبت از کودکان نیز صدق می کند، یکی دیگر از علاقه مندی های هریس. ایده او برای افزایش اعتبار مالیاتی کودکان بی‌معنا است. اما مقابله با مشکلات اساسی در مراقبت از کودکان نیاز به رویکردی گسترده‌تر برای ناکارآمدی‌های بازار دارد که منجر به سیستمی شده است که عمدتاً به ثروتمندان یا کسانی که از حمایت دولت برخوردار هستند خدمات می‌دهد.
به گزارش فولاد ایران، هریس نقاط قوت زیادی دارد، یکی از آنها توانایی این دادستان برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مختلف و دیدن همه طرف هاست. این به او در مسیر مبارزات انتخاباتی و در مناظره ها کمک خواهد کرد. اما حکمرانی خوب نیازمند رویکرد سیستمی است. شما می توانید Bidenomics را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما قدرت در اقتصاد سیاسی وجود دارد و دولت‌ها باید به روش‌های سیستماتیک برای محافظت از منافع شهروندان خود، نه فقط مصرف‌کنندگان، مداخله کنند.
هریس اکنون فرصتی دارد تا تفکر سیستمی خود را در مورد مسائلی مانند افزایش قیمت به نمایش بگذارد. ممنوعیت پیشنهادی او در مورد قیمت های بیش از حد مواد غذایی یک نشانه سیاسی مهم برای رای دهندگان آسیب پذیرتر است که به شدت از تورم مواد غذایی آسیب دیده اند. اما مقابله با افزایش قیمت‌ها نه تنها به بررسی حاشیه‌های خواربار، بلکه نیاز به درک این دارد که چگونه سفته‌بازی‌های مالی بزرگ‌ترین معامله‌گران کالاهای جهان باعث افزایش قیمت‌های مواد غذایی و سوخت در چند سال گذشته شده است.
اگر هریس برنده کاخ سفید شود، در موقعیتی منحصر به فرد و قدرتمند برای انجام این کار قرار خواهد گرفت.


منبع: فایننشال تایمز

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۲۲۴
کد خبر : ۷۰,۷۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید