به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تفاوت دونالد ترامپ و کامالا هریس در سیاست های اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران- نامزدهای ریاست جمهوری تضادهای شدیدی را در مورد مالیات، تجارت و نحوه رفع تورم ارائه می دهند
دونالد ترامپ و کامالا هریس این هفته در مورد موضوعی که رای دهندگان آمریکایی می گویند بیشترین اهمیت را در انتخابات ریاست جمهوری امسال دارد، صحبت می کنند: اقتصاد.
به گزارش فولاد ایران، خطوط اصلی ترامپ در یک سخنرانی طولانی در جمع مردم وال استریت در روز پنجشنبه بیان شد: کاهش مالیات و کاهش هزینه‌های دولت و ایلان ماسک به او کمک می‌کند تا دستور کار مقررات زدایی تهاجمی را اجرا کند. هریس هم گفت که مالیات شرکت‌های ثروتمند و بزرگ را افزایش می‌دهد تا از درآمد آن برای شبکه ایمنی اجتماعی گسترده‌تر استفاده کند، اعتبار مالیاتی برای مراقبت از کودکان ارائه کند و مزایای مالیاتی برای صاحبان مشاغل کوچک فراهم کند.
کمتر از دو ماه مانده به انتخابات، ترامپ و هریس دیدگاه‌های متفاوتی را در مورد نقش دولت به رای دهندگان ارائه می‌دهند. دستور ترامپ برای مهار تورم شامل افزایش تولید انرژی در ایالات متحده برای کاهش هزینه های سوخت است. ترامپ کاهش مالیاتی را که در سال 2017 تصویب کرده بود تمدید خواهد کرد و سپس کاهش بیشتری خواهد داد. او روز پنجشنبه گفت: «برنامه من به سرعت تورم را شکست می دهد، به سرعت قیمت ها را پایین می آورد و رشد اقتصادی انفجاری را دوباره شعله ور می کند.»
هریس به رویکرد دولت بایدن برای کاهش هزینه های زندگی ایالات متحده، با اقدامات هدفمند برای کاهش قیمت اقلام روزمره پایبند است. او همچنین می‌خواهد افزایش قیمت‌ها توسط شرکت‌ها را سرکوب کند و باعث ایجاد هشدار در میان اقتصاددانان مخالف مفهوم کنترل قیمت‌ها شود، اگرچه او هنوز برنامه‌اش را با جزئیات انجام نداده است.
او مانند ترامپ پیشنهاد ساخت خانه‌های بیشتری را برای کاهش هزینه‌های مسکن داده است، اما می‌خواهد تا 25000 دلار به برخی از خریدارانی که برای اولین بار برای خرید ملک کمک می‌کنند، پیشنهاد دهد. او گفته است که برنامه های دولت بایدن ضد تورم است.
در تجارت خارجی، تفاوت های ظریف وجود دارد. هریس روز دوشنبه گفت که با تصاحب 15 میلیارد دلاری US Steel توسط شرکت ژاپنی Nippon Steel مخالفت کرده است که ترامپ نیز با آن مخالف است. دولت بایدن همچنین قوانین گسترده ای را وضع کرده است که برای قطع وابستگی ایالات متحده به تامین کنندگان خارجی طراحی شده است و اخیراً تعرفه های جدیدی را بر برخی از کالاهای وارداتی چینی وضع کرده است. اما ترامپ قصد دارد در مورد تعرفه‌ها بسیار فراتر از دوران ریاست جمهوری خود عمل کند و با پیشنهاد تعرفه‌های 10 تا 20 درصدی بر همه واردات و 60 درصد بر واردات از چین شروع کرده است، اقداماتی که می‌تواند جنگ‌های تجاری را دوباره شعله‌ور کند. بسیاری از اقتصاددانان گفتند که این تاثیر برای ایالات متحده منفی خواهد بود. متیو لوزتی، اقتصاددان ارشد آمریکایی در دویچه بانک گفت: «حمایت گرایی بیشتر و تعرفه های بالاتر به عنوان یک شوک منفی عرضه عمل می کند، که رشد را کاهش و تورم را حداقل در کوتاه مدت افزایش می دهد.»
اقتصاددانان گلدمن ساکس بر این باورند که هر درصد افزایش تعرفه ها تورم را 0.1 درصد افزایش می دهد. آنها همچنین انتظار داشتند که سیاست های ترامپ رشد اقتصادی را در نیمه دوم سال 2025 تا 0.5 درصد کاهش دهد. آنها همچنین گفتند که برنامه های هریس رشد تولید ناخالص داخلی را اندکی افزایش می دهد.
بر اساس مدل بودجه پن وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا، برنامه های هر دو نامزد کسری بودجه را افزایش می دهد. اما طرح ترامپ در طول یک دهه 5.8 تریلیون دلار در مقابل 1.2 تریلیون دلار هریس به آن اضافه می کند. اندرو هولنهورست، اقتصاددان ارشد آمریکایی سیتی گروپ، گفت: «کسری بودجه زیاد است و احتمالاً در سال‌های آینده بدون توجه به نتیجه انتخابات، همین وضعیت باقی خواهد ماند. در نهایت، چشم انداز کسری بودجه و اقتصاد به این بستگی دارد که آیا حزب هر یک از نامزدها کنترل کنگره را به دست می آورد، که در مورد اکثر تغییرات بزرگ مالی مانند مالیات ها حرف آخر را می زند.»


منبع: فایننشال تایمز

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۱۹۰
کد خبر : ۷۰,۷۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید