به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایان اتکای بریتانیا به انرژی زغال سنگ

پایگاه خبری فولاد ایران- دیواره های فولادی دیگ بخار با ارتفاع 50 متر در نیروگاه Ratcliffe-on-Soar  به دمای 1000 درجه سانتیگراد عادت دارند زیرا زغال سنگ پودر شده از 36 مشعل به داخل پمپ می شود. اما این نیروگاه دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است، زیرا با توسعه نیروگاه‌های گازی و پنل‌های بادی و خورشیدی به دلیل تلاش بریتانیا برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، کمتر کار می‌کند. در پایان ماه، رتکلیف بسته خواهد شد. این یک گام کلیدی در تلاش های دولت برای کربن زدایی منابع برق تا سال 2030 است.
به گزارش فولاد ایران، آلمان قصد دارد تا سال 2038، کانادا تا سال 2030 و ایتالیا از پایان سال 2025، به استثنای جزیره ساردینیا، این کار را انجام دهند. این تاریخ در سال 2021 توسط بوریس جانسون، نخست وزیر وقت، مطرح شد، زیرا او به دنبال نشان دادن رهبری اقلیم بریتانیا قبل از اجلاس سالانه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو در آن سال بود. با این حال، پس از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه که ترس از بحران گاز را برانگیخت، دولت از چندین کارخانه که قرار بود در پاییز 2022 تعطیل شوند، خواست تا فعال بمانند.
زغال سنگ 80 درصد برق بریتانیا را در سال 1990 تامین می کرد اما این رقم به تنها 1 درصد در سال گذشته رسید، زمانی که نیروی برق آن 34.7 درصد از گاز، 32.8 درصد از باد و خورشید، 11.6 درصد از انرژی زیستی و 13.8 درصد از انرژی هسته ای تامین می شد. رشد برق تجدیدپذیر با حمایت مالی دولت و کاهش هزینه‌های تولید امکان‌پذیر شده است و با پیشرفت‌های فناوری این منابع به سیستم برق کمک می‌کند تا با نیروگاه‌های زغال‌سنگ آنلاین مقابله کند.
مت مگیل، سرپرست بازارها در اپراتور سیستم برق شبکه ملی ESO، که مسئول متعادل کردن منابع برای اطمینان از وجود آن است، گفت: «از آنجایی که انرژی‌های تجدیدپذیر به بخش بزرگی از ترکیب انرژی تبدیل می‌شوند، خاموشی نیست و از آنجایی که ما از ماشین های حرارتی بزرگ کمتری استفاده می کنیم، سیستم به طور موثر سبک تر می شود.»
مگیل افزود: "گام بعدی به سمت هدف انرژی صفر خالص تا سال 2030 به نقش بسیار بزرگتری برای انرژی های تجدیدپذیر و نقش کمتری برای گاز نسبت به آنچه که در حال حاضر وجود دارد نیاز دارد. ESO در حال کار بر روی این است که بتواند سیستم را از سال آینده برای دوره های زمانی – حداقل 30 دقیقه یا بیشتر – بدون نیروگاه های گاز سوز به صورت آنلاین اجرا کند."
در حال حاضر، نیروگاه‌های گازی باید برای تثبیت سیستم قدرت کار کنند، حتی زمانی که برق کافی بدون آنها تولید می‌شود.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بریتانیا قرار است به شدت به برق وابسته شود، زیرا خانواده‌ها و مشاغل تشویق می‌شوند تا به خودروهای الکتریکی و پمپ‌های حرارتی روی بیاورند و انتظار می‌رود تقاضای برق تا سال 2050 بیش از دو برابر شود.


منبع: فایننشال تایمز

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۱۷۰
کد خبر : ۷۰,۷۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید