به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود بذرها بدون مواد شیمیایی

پایگاه خبری فولاد ایران- دانه های فرآوری شده با عملیات حرارتی می توانند راه حلی بدون مواد شیمیایی برای کنترل آفات به کشاورزان ارائه دهند.
به گزارش فولاد ایران، به طور معمول، دانه ها با مواد شیمیایی فرآوری می شوند تا آنها را سالم نگه دارند و آفات را از بین ببرند، اما این با اصول کشاورزی ارگانیک مطابقت ندارد. «ThermoSeed»، یک نوآوری توسط محقق کنت آلنس، یک جایگزین پایدار ارائه می دهد. او از انفجارهای تند بخار استفاده می کند که آفات را می کشد و دانه ها را حفظ می کند. این نوآوری قبلاً در کشور سوئد و همسایه نروژ، موفقیت آمیز بوده است.
اکنون، با پشت سر گذاشتن سن بازنشستگی، این مرد 67 ساله قصد دارد ماموریت خود را جهانی کند.
کشاورزانی که روش بذر زنی را امتحان کرده اند، از مزایای آن برای محیط زیست و شرایط کاری تمجید کرده اند.
کشاورز گوستاف سیلن به عدم وجود گرد و غبار در دانه ها اشاره می کند، یک مشکل رایج در دانه های تیمار شده شیمیایی که می تواند هنگام استنشاق در طول کاشت مضر باشد.
ThermoSeed زاییده فکر کنت آلنس است که زندگی خود را وقف توسعه روشی بدون مواد شیمیایی برای حفظ سلامت دانه ها کرده است.
پس از سال‌ها آزمایش، ThermoSeed توانست عملکردی قابل مقایسه با دانه‌های تیمار شده شیمیایی را ارائه دهد. آلنس می‌گوید: «فکر می‌کنم پنج، شش، هفت سال طول کشید تا پتانسیل آن را برای کشاورزی معمولی، نه تنها ارگانیک، درک کنم."
بر خلاف تیمارهای شیمیایی، بخار نیاز به یک رویکرد مناسب برای هر نوع بذر دارد و به دنبال آن آزمایش برای اطمینان از جوانه زنی موفق قبل از شروع عملیات در مقیاس کامل انجام می شود.
شرکت کشاورزی سوئدی Lantmännen که حدود نیمی از بذرهای سوئد را مدیریت می کند، استفاده از فناوری ThermoSeed را در سال 2008 آغاز کرد. از آن زمان، این شرکت تخمین می زند که این روش از استفاده تقریباً 3000 متر مکعب مواد شیمیایی جلوگیری کرده است.
خدمت آلنس به کشاورزی پایدار سال گذشته مدال طلای آکادمی سلطنتی جنگلداری و کشاورزی سوئد را برای او به ارمغان آورد.


منبع: یورونیوز

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۱۸۵
کد خبر : ۷۰,۷۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید