به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بار برندهای خودروسازی آلمان روی دوش اقتصاد در حال مبارزه آن

پایگاه خبری فولاد ایران- صنعت خودروی آلمان زمانی در سراسر جهان به دلیل خودروهای باکیفیت و نوآورانه شناخته شده بود. داشتن ماشین آلمانی یک نماد لوکس و موقعیت بالا بود. خودروسازان شکوفا می شدند و اقتصاد کشور را تقویت می کردند. اما تصویر دگرگون شده است. آخرین نمونه، تحولات فولکس واگن است که اوایل این هفته اعلام کرد دیگر چاره ای جز تعطیلی کارخانه‌های خود در آلمان را ندارد و احساس می‌کند ممکن است نیاز به پایان دادن به توافقنامه حفاظت از اشتغال خود که از سال 1994 در این کشور برقرار است، داشته باشد.
آندریاس ریس، رئیس جهانی خودرو در KPMG، به CNBC گفت: «برای خودروسازان آلمانی که برای نزدیک به 140 سال پیشروان بازار فناوری بدون چالش در این بخش بودند و به سختی نگران فروش یا رقابت بودند، این وضعیت ناآشنا است.»
به گزارش فولاد ایران، داده ها نشان می دهد که احساسات در صنعت خودرو در سال های اخیر متلاطم بوده است و به منفی 24.7 واحد کاهش یافته است.
فولکس واگن در مبارزات خود تنها نیست. در جدیدترین مجموعه از انتشار درآمد، بخش خودروهای مرسدس پیش بینی حاشیه سود سالانه خود را کاهش داد، در حالی که BMW گفت حاشیه سود بخش خودرویی آن در سه ماهه دوم کمتر از حد انتظار بود. پورشه چشم انداز سال 2024 خود را کاهش داد، اگرچه آن را به کمبود آلیاژهای آلومینیومی خاص نسبت داد.
مسائل مربوط به بخش خودرو همچنین ممکن است تأثیرات سرریز بر اقتصاد آلمان داشته باشد. در سه ماهه دوم سال 2024، تولید ناخالص داخلی آلمان 0.1 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت. کارشناسان و ارگان های صنعتی می گویند طیفی از عوامل منجر به وضعیت فعلی شده و بر بازار تاثیر می گذارد.
سخنگوی انجمن صنعت خودرو آلمانVDA  گفت: «ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم.» آنها گفتند که هنوز هم پیامدهای همه گیر کووید-19 و همچنین "تنش های ژئوپلیتیکی و الزامات بوروکراتیک بالا در سطح ملی و اروپایی" برقرار است.
VDA افزود، تولید خودرو به دلیل تقاضای داخلی ضعیف تر و به دلیل وضعیت کلی اقتصاد آلمان، آسیب دیده است، و اشاره کرد که روندهای کلان اقتصادی گسترده تر نیز بر بخش خودرو تأثیر می گذارد.
اما دو موضوعی که بارها و بارها در بحث در مورد بخش خودروی آلمان مطرح می‌شود، چین و تغییر به سمت خودروهای الکتریکی است.
هورست اشنایدر، رئیس تحقیقات خودروسازی اروپا در بانک آمریکا گفت: «تقاضا کمتر از حد انتظار است، در حالی که رقابت افزایش یافته است.»
اشنایدر گفت، در حالی که بازار خودرو در چین رو به بهبود است، خودروسازان آلمانی تاثیر این بازگشت را احساس نکرده اند زیرا رقبا سهم بازار را به دست آورده اند. وی افزود: «مسئله قیمت نیز مطرح است و خاطرنشان کرد که خودروهای برقی آلمانی بسیار گران هستند، در حالی که محصولات چینی از برخی جهات بهتر و همچنین مقرون به صرفه تر هستند. تنش‌ها پیرامون تعرفه‌های تجاری و وارداتی بین اتحادیه اروپا و چین نیز بر بازار تاثیر گذاشته است.» اشنایدر گفت سیاست و تجارت باید برای ایجاد چارچوب هایی برای رسیدگی به موضوعاتی مانند مقررات و تمرکز مجدد بر کیفیت و مقررات با یکدیگر همکاری کنند.


منبع: CNBC

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۱۷۵
کد خبر : ۷۰,۷۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید