به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رقابت نفتی در شمال عراق

پایگاه خبری فولاد ایران- در تئوری، تحریم صادرات نفت به ترکیه از منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق در شمال عراق که در 25 مارس 2023 توسط دولت فدرال عراق مستقر در بغداد در جنوب اعمال شد، همچنان پابرجاست. اما در عمل، اقلیم کردستان اکنون حدود 250000 بشکه در روز تولید می کند، در حالی که تنها در سه ماهه پس از ممنوعیت حدود 2000 بشکه در روز تولید کرد که این یک چالش مستقیم برای اقتدار دولت عراق است.
به گزارش فولاد ایران، عراق بارها به کردستان اعلام کرده است که تمام جریان‌های عمده نفت از منطقه باید از طریق سازمان دولتی بازاریابی نفت SOMO، انجام شود.
بر اساس مجموعه گزارشها و بیانیه های انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، در حال حاضر هیچ پیشرفتی در مذاکرات میان شرکت های نفتی، دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر ازسرگیری صادارت نفت خام اقلیم کردستان وجود نداشته است. با این حال، تولید نفت خام اقلیم کردستان در حال نزدیک شدن به رکورد زمان صادرات رسمی آن است. تنها فرقی که وجود دارد این است که ظاهرا هیچ کس نمی داند درآمد نفت به جیب چه کسی می رود و دیگر شرکت های بین المللی مانند دیلویت وجود ندارد که بر روند انتقال و درآمد آن نظارت کند.
اقلیم کردستان همچنان به حفظ تکیه گاه اصلی تأمین مالی خود ادامه می دهد و این امر امکان حیات هر شکل واقعی استقلال در آنجا از دولت فدرال در بغداد را تهدید می کند.


منبع:   Oilprice

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۷:۰۷
تعداد بازدید : ۲۰۲
کد خبر : ۷۰,۸۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید