به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اتحادیه اروپا پیشنهاد تعدیل قیمت خودروهای چین را رد کرد

پایگاه خبری فولاد ایران- کمیسیون اروپا پیشنهادات سازندگان خودروهای برقی چینی برای تعدیل قیمت‌هایشان را رد کرد. سازندگان خودروهای برقی چین برای جلوگیری از افزایش شدید تعرفه‌ها در آستانه مذاکرات بالقوه محوری بین پکن و بروکسل در هفته آینده، این پیشنهاد را مطرح کردند. این تعرفه ها پس از یک تحقیق چند ماهه توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون که به شدت تنش های تجاری بین بلوک 27 عضوی و چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داد، اعلام شد.
مقامات اتحادیه اروپا گفته‌اند که این تعرفه‌ها برای محافظت از تولیدکنندگان اروپایی در برابر کاهش قیمت خودروهای برقی ارزان‌قیمت چین مورد نیاز است.
اولوف گیل، سخنگوی بازرگانی کمیسیون، روز پنجشنبه گفت که کمیسیون «پیشنهادات مربوط به تعهدات قیمتی» از سوی چند صادرکننده خودروی چینی را رد کرده است، اما اروپا همچنان «به روی یک راه حل مذاکره باز» است. او گفت: «بررسی ما بر این تمرکز داشت که آیا پیشنهادات می‌تواند اثرات مضر یارانه‌ها را از بین ببرد و می‌تواند به طور مؤثر نظارت و اجرا شود. کمیسیون به این نتیجه رسیده است که هیچ یک از پیشنهادات این شرایط را برآورده نکرده است.»
به گزارش فولاد ایران، پیشنهادات قیمت محرمانه بود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا پایان اکتبر در مورد تعرفه خودروهای برقی چین رای خواهند داد. تصمیم برای رد پیشنهادات خودروسازان چینی در بحبوحه نشانه‌هایی از اختلافات رو به رشد در داخل بلوک بر سر چین در پی ترس از یک جنگ تجاری پرهزینه صورت می‌گیرد.
وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین هفته آینده در بروکسل با والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. گیل گفت که این به چین بستگی دارد که راه حلی برای مناقشه خودروهای برقی بیابد که خطر آسیب به صنعت اتحادیه اروپا را که در تحقیقات مشخص شد، برطرف کند. او گفت: «این در اختیار کمیسیون نیست که درباره اینکه این راه حل چگونه به نظر می رسد، تجویز کند و ما آماده مذاکره هستیم.»
اتحادیه اروپا پس از تصمیم ایالات متحده برای افزایش تعرفه ها به نزدیک به 100 درصد، پیشنهاد کرده است تا حدود 50 درصد تعرفه بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال کند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه گفت که کشورش در حال «تجدید نظر» در موضع خود در قبال تعرفه های اتحادیه اروپا است. این تغییر موضع، اسپانیا را به همسویی با آلمان سوق داد که کشورهای عضو را برای مخالفت با این اقدامات لابی کرده است.
چین تعرفه های پیشنهادی را به عنوان نشانه ای از افزایش حمایت گرایی غربی که مبارزه جهانی علیه تغییرات آب و هوایی را تضعیف می کند، مورد انتقاد قرار داده است. یی شیائوژون، سفیر سابق چین در سازمان تجارت جهانی، به فایننشال تایمز گفت که هنوز امیدوار است توافقی از طریق مذاکره صورت گیرد. او گفت: "در چین، هیچ کس نمی خواهد شاهد جنگ تجاری باشد. من فکر می کنم چین تمام تلاش خود را می کند تا از آن اجتناب کند. ما امیدواریم که اتحادیه اروپا به این نوع حمایت گرایی یکجانبه نپیوندد تا چین را به سمت جنگ تجاری سوق دهد."
از زمان تحقیقات بروکسل، پکن همچنین تحقیقات ضد دامپینگ را در مورد محصولات لبنی اروپایی و گوشت خوک باز کرده و شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است. این پاسخ تمایل چین برای مقابله با منافع حساس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برجسته کرده است.


منبع: فایننشال تایمز

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۱۴۵
کد خبر : ۷۰,۸۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید