به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییر بازار جهانی کار تحت تاثیر گذار سبز

پایگاه خبری فولاد ایران- تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تأثیری شگرف بر الزامات مهارتی، حقوق و دستمزدها می‌گذارد.
سایمون کواک راه پدرش را دنبال کرد و به تیم کارخانه زغال‌سنگ RWE در Bergheim در منطقه نوردراین-وستفالن پیوست که برای دهه‌ها اقتصاد آلمان را تقویت کرده است. اما از آنجایی که نیروگاه تولید اروپا شروع به پشت کردن به زغال سنگ کرده است، حرفه او مسیر دیگری را در پیش گرفته است. این جوان 28 ساله اکنون برای بازوی رو به رشد انرژی های تجدیدپذیر RWE کار می کند و به مدیریت کارآموزان کمک می کند.
به طور کلی، اشتغال در صنایع سبز جدید در حال رونق است، به طوری که آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (ایرنا) 13.7 میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان در سال 2022 شمارش کرده است.
به گفته این آژانس، حدود 41 درصد مشاغل سبز در چین است. آژانس بین المللی انرژی تخمین می زند که تا سال 2030، 8 میلیون شغل در زمینه انرژی های پاک در سراسر جهان اضافه خواهد شد. پیش بینی می شود که مشاغل مربوط به سوخت های فسیلی در مدت مشابه 2.5 میلیون شغل کاهش یابد. در حالی که این نشان دهنده افزایش خالص 5.7 میلیونی است، کارگران با چالش هایی روبرو هستند.
گزارش سالانه چشم انداز اشتغال OECD که ماه گذشته منتشر شد، تخمین می زند که بیش از 25 درصد از کل مشاغل در کشورهای عضو "به شدت تحت تاثیر سیاست های صفر خالص" قرار خواهند گرفت، چه مثبت و چه منفی. پیش‌بینی‌های آن همچنین حاکی از آن است که مشاغل در صنایع پر انتشار در اتحادیه اروپا، مانند تامین انرژی مشتق‌شده از سوخت فسیلی، استخراج معادن و تولید انرژی‌بر، تا سال 2030 تا 14 درصد کاهش می‌یابد.
گذار سبز در حالی اتفاق می‌افتد که کارگران با انبوهی از چالش‌های دیگر مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون، تغییر شیوه‌های کاری و مشاغل به روش‌های دشوار پیش‌بینی می‌شوند.
به گزارش فولاد ایران، با آماده شدن کشورها برای نشست سالانه آب و هوای سازمان ملل متحد در نوامبر، حامیان انتقال سبز امیدوارند تعهداتی را در مورد مشاغل سبز، مانند آموزش نیروی کار، در برنامه های اقدام آب و هوایی قرار دهند.


منبع: فایننشال تایمز

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۱۵۶
کد خبر : ۷۰,۸۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید