به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا تعرفه های اتحادیه اروپا بر خودروسازان چینی کارساز نیست؟

پایگاه خبری فولاد ایران- تا پایان اکتبر، اتحادیه اروپا تصمیم نهایی را در مورد آنچه که برخی از تحلیلگران بزرگترین پرونده تجاری اتحادیه اروپا علیه چین در بیش از یک دهه اخیر می نامند، خواهد گرفت.
اما خودروسازان و کشورها بر سر اعمال تعرفه - تا کنون تا 36.3 درصد - بر خودروهای برقی چینی اختلاف نظر دارند. یک انجمن تجارت خودرو آلمان می گوید که این تعرفه ها به خودروسازان آلمانی که حضور چشمگیری در چین دارند، آسیب می رسانند. آلمان مازاد تجارت خودرو قابل توجهی با این کشور دارد. در این میان خودروسازان ایتالیایی و فرانسوی تقریباً هیچ حضوری در آنجا ندارند.
به گزارش فولاد ایران، چین به کشورهای سراسر جهان خودرو صادر کرده است و هم حامیان تعرفه ها و هم تحلیلگران تجاری و صنعتی به حمایت چین از تولیدکنندگان داخلی خود به عنوان دلیلی برای اعمال تعرفه اشاره می کنند.
ویلیام راینش، مشاور ارشد و رئیس Scholl در تجارت بین‌الملل می‌گوید: «ما با اقتصادی در چین روبه‌رو هستیم که در آن پول اعتباری توسط دولت تخصیص داده می‌شود و نه بازار، و دولت بخش‌هایی را که می‌خواهد آن‌ها را ارتقا دهد انتخاب می‌کند.»
فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد JATO Dynamics گفت که خودروسازان چینی می توانند خودرویی را با قیمتی حدود 5500 دلار تولید کنند، در حالی که هزینه خودروسازان اروپایی نزدیک به 20000 دلار است. او گفت که این مزیت هزینه فوق العاده تا حدی با یارانه های دولتی توضیح داده می شود.
مونوز ادامه داد: «این موضوع با هزینه‌های پایین‌تر نیروی کار و با این واقعیت توضیح داده می‌شود که وقتی صحبت از خودروهای الکتریکی است، چین، برخلاف سایر نقاط جهان، از قبل زنجیره تامین باتری‌ها را تضمین کرده است.»

ادامه این مطلب را در ویدیو زیر تماشا کنید.

Why the European Union's tariffs on Chinese automakers may not work (cnbc.com)

منبع: CNBC

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۱۷۱
کد خبر : ۷۰,۸۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید