به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اختراع قرن: تولید آب از هوا

پایگاه خبری فولاد ایران- همه می‌دانیم که از نظر بحران اقلیمی، خشکسالی‌های بزرگی در سراسر جهان تجربه می‌شود و دنیا بحران‌های واقعاً نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل، شرکت ها و سازمان ها در کشورهای مختلف به طور مداوم در تلاش هستند تا راه حلی برای این مشکلات عمده مربوط به کمبود آب پیدا کنند.
اکنون تیمی از محققان راهی برای تولید مقادیر زیادی آب پیدا کرده اند. تیمی از محققان دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله، یک دستگاه خورشیدی واقعا انقلابی را ابداع و اجرا کرده است که نوید می دهد روش جمع آوری آب را در مناطقی که کمبود زیادی دارند به طور قابل توجهی تغییر می دهد.
این دستگاه ابتکاری عمدتاً از ساختاری از کانال های میکرو عمودی تشکیل شده است که با محلول نمکی پر شده اند. این کانال ها به گونه ای طراحی شده اند که به درستی با مولکول های آب موجود در هوا تعامل داشته باشد.
این دستگاه برای تولید آب باید چهار مرحله را طی کند. ابتدا باید آب موجود در هوا گرفته شود و برای این منظور ساختاری در پایین دستگاه وجود دارد که رطوبت هوا را جمع می کند. پس از آن، بخار باید به عنوان بخش مهمی از فرآیند تولید شود. در این مرحله قسمت بالایی دستگاه که با دقت در محفظه ای هوابند محصور شده است نقش اساسی را ایفا می کند. با کمک خورشید، آبی که از هوا جمع شده گرم می شود، شروع به تبخیر می کند و در نهایت به بخار تبدیل می شود.
سپس، مرحله تراکم بخار وارد عمل می شود، فرآیندی حیاتی برای تولید نهایی آب مایع. به طور خاص، این فرآیند در سطح داخلی محفظه ذکر شده در بالا رخ می دهد، جایی که بخار تولید شده قبلی شروع به خنک شدن می کند و آب مایع کاملاً قابل شرب تولید می کند.
این دستاورد مهم می تواند یکی از پاسخ های عالی برای مبارزه با خشکسالی های بزرگی باشد که در محروم ترین و گرم ترین مناطق جهان تجربه می شود. علاوه بر اینکه می توان از این دستگاه برای آبیاری محصولات کشاورزی یا دام استفاده کرد.
به گزارش فولاد ایران، این دستگاه می‌تواند به طور کارآمد عمل کند و مقدار زیادی H2O را در هفته‌ها تولید کند و آن را به ابزاری با پتانسیل بالا برای استفاده در مناطق بسیار بیابانی که دسترسی به آب آشامیدنی تقریباً صفر است، تبدیل می‌کند.


منبع: ecoticias.com

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۱۸۶
کد خبر : ۷۰,۸۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید