به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

درخواست فولادسازان اروپایی برای مقابله با سیل صادرات چین

درخواست فولادسازان اروپایی برای مقابله با سیل صادرات چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران- فولادسازان اروپایی از مقامات تجاری درخواست کردند تا با افزایش صادرات فولاد چین مقابله کنند که قیمت های اروپایی را به پایین تر از هزینه تولید رسانده است. به گزارش فایننشال تایمز، تولیدکنندگان و نهاد اصلی تجاری اروپا به فایننشال تایمز گفتند که یک سیستم جدید و جامع تعرفه‌ها برای رسیدگی به اثرات مخرب بازار ظرفیت مازاد جهانی و محافظت از تولیدکنندگان داخلی که به دلیل تقاضای ضعیف و هزینه‌های بالای انرژی آسیب دیده‌اند، مورد نیاز است. انتظار می‌رود چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، امسال بیش از 100 میلیون تن فولاد صادر کند که بیش از هر سالی از سال 2016 است. این افزایش تنش‌های تجاری را تشدید کرده و چندین کشور را بر آن داشته تا بر واردات تعرفه وضع کنند.
Genuino Christino، مدیر ارشد مالی ArcelorMittal، بزرگترین تولیدکننده اروپا، گفت: "حجم صادرات از چین بزرگ است و این صنعت به بحرانی بازگشته است که به دلیل صادرات بالای چین در سال‌های 2015 و 2016 پیش آمده بود." سالزگیتر، فولادساز آلمانی گفت، سیل «صادرات فولاد چین با یارانه و کمتر از قیمت تمام شده»، پایداری صنعت فولاد اروپا و تحولات کم کربن آن را تهدید می کند.
راسل کدلینگ، مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار در بریتانیا برای فولاد تاتا هند، گفت که شرایط فعلی بازار یک "مسئله بزرگ" برای صنعت است، به ویژه با "تقاضای در کف". سالزگیتر گفت: «کمیسیون اروپا باید اقدامات جسورانه‌ای مانند طرح تعرفه‌گذاری برای مقابله با ریشه‌های مشکل، که ظرفیت‌های مازاد عظیم در چین و سایر کشورها است، انجام دهد.»
اکسل اگرت، مدیر کل یوروفر، گفت که تنظیم‌کننده‌ها باید یک اقدام جهانی و مشابه تعرفه‌ها را برای کمک به تولیدکنندگان اروپایی که از اثرات منفی فروش چین به بازارهای دیگر رنج می‌برند، معرفی کنند.
به گزارش فولاد ایران، چندین کشور در حال حاضر برای رفع مشکلات بازار اقدام کرده اند. در ماه ژوئیه، ایالات متحده برای هر فولادی که از مکزیک می آید و در آمریکای شمالی ذوب و ریخته نشده است، تعرفه 25 درصدی را اعلام کرد. هند هفته گذشته گفت که در حال مذاکره برای مقابله با افزایش واردات فولاد است. به گفته Thyssenkrupp Steel، بزرگترین تولیدکننده آلمان، واردات محصولات فولادی تخت به اتحادیه اروپا در چهار ماه اول سال 2024 30 درصد افزایش یافته است. این شرکت گفت که این روند، همراه با تقاضای ضعیف و هزینه های بالای انرژی، "فشار قابل توجهی" بر صنعت اروپا وارد می کند. این در حالی است که بروکسل در تلاش است تا کشورهای عضو تعرفه خودروهای برقی چینی را تصویب کنند.


منبع: فایننشال تایمز

۳ مهر ۱۴۰۳ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۱۰۰
کد خبر : ۷۰,۹۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید