به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش حضور چین در مرزهای ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- حضور چین در اقیانوس آرام شمالی، که با سواحل ایالات متحده در آلاسکا هم مرز است، افزایش یافته است. به گفته رسانه های دولتی چین، چین کشتی های گارد ساحلی خود را از سال 2015، زمانی که کنوانسیون حفاظت و مدیریت منابع ماهیگیری دریاهای آزاد در اقیانوس آرام شمالی اجرایی شد، در آنجا مستقر کرده است. هدف از این کنوانسیون، که برای مناطق فراتر از صلاحیت ملی در منطقه اعمال می شود، تضمین حفاظت طولانی مدت و استفاده پایدار از منابع شیلات است.
تداوم گشت زنی سالانه توسط گارد ساحلی چین در حالی صورت می گیرد که پکن حضور خود را در اقیانوس آرام شمالی، از جمله استقرار کشتی های جنگی و بمب افکن ها در نزدیکی جزایر آلوتی آلاسکا و دریای برینگ، تقویت کرده است.
به گزارش فولاد ایران، کشتی‌های چینی بیشتر اوقات در بخش‌های غربی اقیانوس آرام شمالی، منطقه اقیانوسی وسیعی که بین خط تاریخ بین‌المللی در شرق و ژاپن در غرب قرار دارد، گشت‌زنی می‌کردند.
گارد ساحلی چین علاوه بر انجام عملیات یک جانبه در اقیانوس آرام شمالی، اوایل ماه جاری دو کشتی را برای تمرین و گشت زنی مشترک با همتای روسی خود، با هدف آزمایش توانایی آنها برای حفظ امنیت دریایی مشترک، به منطقه خاور دور روسیه فرستاد.
در تابستان 2016، گارد ساحلی چین دو کشتی را برای سرکوب فعالیت‌های ماهيگیری غیرقانونی در اقیانوس آرام شمالی در عملیاتی ترکیبی با همتای آمریکایی خود مستقر کرد. به گفته رسانه های دولتی چین، در آن زمان اعلام کرد که قصد دارد همکاری با ایالات متحده را تعمیق کند.
در عین حال، گارد ساحلی ایالات متحده اعلام کرد، ایالات متحده و چین یک یادداشت تفاهم و توافقنامه کشتیرانی برای همکاری و اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد ماهیگیری در مقیاس بزرگ با تور دریایی دریایی داشتند که در 3 دسامبر 1993 لازم الاجرا شد. این یادداشت تفاهم و قرارداد کشتی‌پردر در 31 دسامبر 2019 منقضی شد.
به گفته پنتاگون، چین دارای بزرگترین ناوگان اجرای قانون دریایی در جهان است که شامل بیش از 150 کشتی گشتی منطقه ای و اقیانوس پیما با بیش از 1000 تن است. کشتی های بزرگتر مجهز به امکانات هلیکوپتر، توپ های آب پاش و تفنگ های 20 تا 76 میلی متری هستند.


منبع: نیوزویک

۷ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۹۳
کد خبر : ۷۱,۰۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید