به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مرکز استارت آپ های هوش مصنوعی

پایگاه خبری فولاد ایران- پیش بینی می شود بازار جهانی هوش مصنوعی مولد هر سال 30 تا 40 درصد رشد کند. رقابت شدیدی برای جذب کسب و کار جدید در این زمینه وجود دارد. اگرچه ایالات متحده بدون شک در حال حاضر در این نبرد پیروز شده است، برخی از کشورهای اروپایی نیز به عنوان کانونی برای ایجاد استارتاپ های جدید هوش مصنوعی در نظر گرفته می شوند.
به گزارش فولاد ایران، فناوری هوش مصنوعی مولد، که متن یا ویدیوی جدید تولید می‌کند و توسعه سریع‌تر محصول را امکان‌پذیر می‌کند، بازاری در حال رونق است. این بازار در سطح جهانی در سال 2023 بیش از 130 میلیارد یورو ارزش داشت.
آخرین گزارش هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد اشاره می کند که بیشترین سرمایه گذاری خصوصی، 62.5 میلیارد یورو، در ایالات متحده در سال 2023 و پس از آن چین (7.3 میلیارد یورو) انجام شده است. اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز با هم شاهد سرمایه گذاری 9 میلیارد یورویی در این زمینه بودند.
سال گذشته، تعداد شرکت‌های تازه تاسیس هوش مصنوعی در سطح جهان بیش از 40 درصد رشد کرد.
بر اساس گزارشی که توسط ابزار مدیریت سریع هوش مصنوعی AIPRM منتشر شده است، در رتبه‌بندی‌های جدید، ایالات متحده رتبه بهترین کشور برای راه‌اندازی کسب‌وکار هوش مصنوعی را به خود اختصاص می‌دهد و دارای بالاترین تعداد شرکت‌های جدید هوش مصنوعی است.
از 14 کشور مورد بررسی در این صنعت، 6 کشور اروپایی هستند. در این گزارش بهترین کشورها برای ایجاد یک استارت آپ هوش مصنوعی بر اساس عواملی مانند تعداد شرکت های هوش مصنوعی تازه تامین مالی شده، کل سرمایه گذاری خصوصی، تحقیق و توسعه، تامین مالی برای استارت آپ ها و رشد درآمد رتبه بندی شده اند.
به این ترتیب، سنگاپور در رتبه دوم و سوئد سومین رتبه با رشد درآمد فوق العاده 1127 درصدی قرار دارند. آلمان نیز امتیاز بالایی کسب کرده است، اما همچنان به نظر می رسد که محیط تجاری و مالی دوستانه کمتری نسبت به سوئیس برای استارت آپ ها دارد و این امر قوی ترین اقتصاد اروپا را در جایگاه ششم قرار می دهد.
اسپانیا در این بررسی به دلیل محیط تجاری و مالی برای استارت آپ ها رتبه بالایی داشت و بالاتر از آلمان و فرانسه قرار گرفت.
فرانسه مجموعاً 10.4 میلیارد دلار (9.42 میلیارد یورو) سرمایه گذاری خصوصی در هوش مصنوعی دارد و بیشترین تعداد شرکت های جدید هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا را در خود جای داده است.
در ژانویه 2024، کمیسیون اروپا بسته نوآوری هوش مصنوعی را برای حمایت از استارت آپ های هوش مصنوعی و SME ها راه اندازی کرد.


منبع: یورونیوز

۱۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۸:۵۲
تعداد بازدید : ۱۹۳
کد خبر : ۷۱,۰۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید