به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استقبال فولادسازان ترکیه از تعرفه های آنتی دامپینگ

استقبال فولادسازان ترکیه از تعرفه های آنتی دامپینگ

 

پایگاه خبری فولاد ایران-هفته گذشته مقامات ترکیه تصمیم گرفتند تعرفه های ضد دامپینگ را بر واردات ورق گرم از چین، هند، ژاپن و روسیه وضع کنند. به گزارش استیل اوربیس، این ابتکار با واکنش مثبت صنعت فولاد ترکیه مواجه شد که معتقد است عوارض جدید می تواند تأثیر مثبتی بر تولید داخلی داشته باشد و رقابت پذیری این صنعت را افزایش دهد. کاهش 1 درصدی مصرف فولاد در چین باعث ایجاد مازاد عرضه 10 میلیون تنی می شود که سپس به بازارهای جهانی صادر می شود که بازار ترکیه نیز از این خطر مستثنی نیست. در سال 2023، چین 94 میلیون تن فولاد صادر کرده که این میزان در سال جاری می تواند به 120 میلیون تن برسد که این وضعیت چین را به تهدیدی برای صنعت فولاد سراسر جهان تبدیل می کند.
به گزارش فولاد ایران،تعادل واردات فولاد نه تنها بر صنعت فولاد بلکه بر سایر بخش های مصرف کننده فولاد نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و افزایش بالقوه استفاده از محصولات داخلی برای اقتصاد ترکیه مهم خواهد بود.
انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه نیز در مورد این وضعیت اظهار نظر کرد و خاطرنشان کرد که این تصمیم برای معرفی این عوارض بر اساس خواسته‌های دیرینه این صنعت بوده است. اخیرا کارخانه‌های فولاد ترکیه با 50 تا 55 درصد ظرفیت کار کرده‌اند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در جهان است. برای مقایسه، این رقم در چین 90 درصد و در هند 70 درصد است.


منبع: GMK
ترجمه: مونا تابان

۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۴۵
کد خبر : ۷۱,۱۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید