به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

محدودیت همکاری هوش مصنوعی عربستان سعودی و چین

پایگاه خبری فولاد ایران- رئیس جدید موسسه عالی دانشگاهی عربستان سعودی قول داده است که هرگونه همکاری هوش مصنوعی با چین را که می تواند دسترسی دانشگاه به تراشه های ساخت آمریکا را به خطر بیندازد، متوقف کند. پروفسور سر ادوارد برن، که ماه گذشته رئیس دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله عربستان سعودی Kaust شد، گفت که روابط با بریتانیا، اروپا و ایالات متحده را در اولویت قرار می دهد و اطمینان حاصل می کند که محققان در Kaust به فناوری هوش مصنوعی که برای انجام کار خود نیاز دارند دسترسی دارند.
وی ادامه داد: «همکاری با آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. من به‌عنوان رئیس‌ موسسه عالی دانشگاهی عربستان سعودی، متعهد هستم که از تمام مقررات تجاری ایالات متحده تبعیت کنم تا این همکاری‌ها ادامه یابد. من هنوز فضا را برای همکاری با چین در بسیاری از زمینه ها می بینم. اما نه در زمینه‌هایی که دولت ایالات متحده دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در مورد آن دارد.»
پروفسور سر ادوارد برن در ماه سپتامبر رئیس دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله عربستان سعودی شد. مقامات ارشد عربستان سعودی فعالانه برای ایمن کردن دسترسی به تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته ساخت ایالات متحده، به ویژه از انویدیا، تلاش می‌کنند و عبدالله السوها، وزیر فناوری، در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به ایالات متحده داشته تا با همتایان آمریکایی و مدیران فنی خود در سیلیکون ولی گفتگو کند. به گزارش فولاد ایران، پادشاهی عربستان ماه گذشته میزبان یک کنفرانس بزرگ هوش مصنوعی در ریاض بود، جایی که سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی دولتی عربستان یک مدل به زبان بزرگ عربی را به نمایش گذاشت و قراردادی با انویدیا برای 5000 پردازنده گرافیکی اعلام کرد.


منبع: فایننشال تایمز

۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۸۰
کد خبر : ۷۱,۱۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید